وبینارهای تخصصی اربعین در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3998958
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

وبینارهای تخصصی اربعین در زنجان برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان گفت: به منظور تبیین و گسترش آموزه‌های حسینی مجموعه وبینار‌های اربعین در سطح استان با عناوین مختلف در سامانه فهما برگزار می‌شود.

برگزاری وبینارهای تخصصی اربعین در زنجانحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کانون‌های مساجد رسالت‌های مختلفی برعهده دارند و مخاطبان خود را از در ابعاد مختلف اخلاقی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و حتی افتصادی پرورش می‌دهند تا یک جامعه پویا در طراز اسلام ناب محمدی داشته باشیم و در این بین مناسبت‌های مذهبی فرصتی برای غنا بخشیدن به این امر است.

وی در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اربعین ابراز کرد: امسال برنامه‌های اربعین حسینی در قالب سوگواری و عزاداری در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و سلسله وبینارهای اربعین حسینی با حضور اساتید برجسته استان از دوشنبه ۲۹ شهریور تا ۵ مهرماه در سامانه فهمای استان تدارک دیده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد زنجان بیان کرد: به منظور تبیین و گسترش آموزه‌های حسینی مجموعه وبینار‌هایی در سطح استان با عناوینی مثل شاخصه‌های بانوان اربعینی، اربعین حسینی، همدلی و وفاق بین مذاهب و ادیان، خدمت کریمانه و میزبانی زائران اربعین حسینی و فرهنگ اربعین با اساتید حوزه و دانشگاه در قالب برنامه ضبط شده تهیه و در سامانه فهمای استان برای مخاطبان بارگذاری شود.

یارمحمدی تصریح کرد: نقش مقام حضرت زینب کبری(س)، تأثیر ایشان در ماندگاری قیام عاشورا و نهادینه کردن فرهنگ والای مقاومت و صبر برای زنان کنونی جامعه اسلامی، نقش مؤثر بانوان در گسترش فرهنگ اربعین حسینی، اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی، اربعین نماد وحدت عدالت‌خواهان، اربعین فرصتی برای همگرایی و گفت‌وگو بین ادیان ومذاهب اسلامی، هم عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت، جوانان جهادی پرچمدار خدمت کریمانه، فرصت‌های خدمت در مواکب اربعین حسینی، کارکرد قیام عاشورا و اربعین حسینی در بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی از جمله موضوعات این سلسله وبینارها محسوب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان همچنین، نقش قیام عاشورا در بیداری اسلامی، اربعین، انسجام و شکوه وحدت ملت‌ها، اربعین و فرهنگ ایثار و شهادت، اربعین، مقاومت و نقش کلیدی سردار دل‌ها شهید سلیمانی، نقش حماسه اربعین در ظهور، نقش جابر بن عبدالله انصاری در فرهنگسازی زیارت اربعین را از دیگر موضوعات وبینارهای اربعین حسینی در استان خواند.

وی از دیدار با خانواده‌ها شاهد و ایثارگر به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: سه‌شنبه‌های تکریم با محور «شکوه مادری» در این هفته به دیدار مادران شهیدپرور، مسجدی و فعال در مساجد اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha