اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان نشست تخصصی شورای عالی قرآن
کد خبر: 4000965
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

اخبار معارفی رسانه‌ها/ فراخوان نشست تخصصی شورای عالی قرآن

«فراخوان نشست تخصصی شورای عالی قرآن منتشر شد» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه شنبه 6 مهرماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز کم‌کار بوده و تا ساعت 15 صرفا یک خبر با عنوان «ترتیل صفحه 227 قرآن/ قضیه پسر نوح+فیلم، متن و مفاهیم» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دو خبر با عناوین «چرا راه‌پیمایی اربعین باید همراه خانواده باشد؟!» و «اصول و الزامات قرآنی اقتصاد مقاومتی چیست؟» منتشر کرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «فراخوان نشست تخصصی شورای عالی قرآن منتشر شد» می‌خوانیم:‌ شورای عالی قرآن با انتشار فراخوانی از استادان، قاریان، حافظان، اصحاب هنرهای آواییِ دینی، تولیدکنندگان برنامه‌های قرآنی و عموم افراد خوش فکر و اهل ذوق دعوت کرد پیشنهادات، ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه خود در زمینه تولید و پخش آثار صوتی و تصویریِ تلاوت قرآن و سایر نغمه‌های دینی شامل دعا، اذان، تواشیح، ابتهال و مناجات فارسی را که ضمن حفظ شأن و جایگاه این نغمات الهی، بتواند منجر به جلب نظر و اقبال بیش از پیش مخاطبان صدا و سیما و فضای مجازی شود، ارائه کنند. این پیشنهادات به صورت «ایده» یا «طرح» قابل ارائه است و می‌تواند ناظر به قالب‌های برنامه‌سازی، دکور و صحنه اجرا، نورپردازی، تصویرگذاری، صدابرداری، سبک اجرا و ارائه، و موضوعات محتوایی و شکلی دیگر باشد.

علاقمندان، ایده یا طرح مدنظر خود را در فرم‌های مربوط تکمیل و تا پایان آبان ۱۴۰۰ از طریق یکی از پیام‌رسان‌ها به شماره ۰۹۱۲۱۰۸۳۶۲۶ ارسال کنند. پس از ارزیابی طرح‌ها و ایده‌های ارسالی توسط داوران متخصص قرآنی و رسانه‌ای، از برگزیدگان در اختتامیه شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم تجلیل به عمل می آید و این ایده‌ها برای بهره‌برداری و برنامه‌سازی در اختیار صدا و سیما قرار خواهد گرفت.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «گردشگری مذهبی بدون راهبرد و برنامه نظام‌مند، بازده نخواهد داشت»، «رسوخ اربعین در عمق وجود انسان/ تاکید بر حضور بانوان»، «پیکر علامه حسن‌زاده در زادگاهش آرام گرفت» و «صاحب تفسیر کوثر طبع او چون سلسبیل» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا امروز هفت خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «اقامه طولانی‌ترین نماز جماعت در مسیر به کربلای معلی» آمده است:‌طولانی‌ترین نماز جماعت زائران حسینی به طول ده‌ها کیلومتر و در چند ایستگاه اقامه شد و در هر ایستگاه برگزاری نماز جماعت با رعایت دستورالعملهای بهداشتی همراه بود. نماز جماعت که به امامت صدها طلبه از حوزه علمیه نجف اشرف اقامه شد از عمود (96) در کنارموکب آستان قدس علوی آغاز شد و تا ده‌ها کیلومتر ادامه داشت. از جمله ایستگاه‌هایی که نماز جماعت در آن اقامه شد، موکب دو آستان قدس حسینی وعباسی بود که به امامت سید احمد الاشکوری ناظر بر طرح تبلیغ حوزوی اقامه شد.

به گفته برگزار کنندگان این فعالیت عبادی، این نماز جماعت پیام ایمان محبین اهل بیت و اخلاص آنان و همچنین وحدت‌شان را به جهانیان می رساند. همچنین پیام زائران اربعین حسینی این خواهد بود که هر چند خسته باشیم وپاها تابل زده باشند ما نماز را ترک نمی‌کنیم و بر اقامه آن در اول وقت تأکید می‌کنیم. طرح تبلیغی که در ایام اربعین حسینی و با همکاری مشترک آستان‌های قدس (علوی، حسینی، کاظمی، عسکری و عباسی) برگزار شده است با موفقت مواجه شده است ونتایج مورد نظر در نشر آرمان‌های دینی واخلاقی در نزد زائران را محقق کرده است.

شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «امام حسین(ع) الگوی تمام آزادیخواهان جهان است»، «رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع)»، «ناراحتی فرمانده عراقی از غیبت ایرانی‌ها در اربعین قبل»، «عزاداری زائران امام حسین (ع) در بین الحرمین»، «نشست بین‌المللی اربعین، معنویت و فضائل اخلاقی در کربلای معلی برگزار شد» و «قدردانی فرزند آیت‌الله حسن‌زاده آملی از رهبر انقلاب و حضور باشکوه مردم» هستند.

میزان

شش خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «انتشار ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس/ ارائه تخفیف‌های ویژه»، «نیازی: نسل جدید با ادبیات دفاع مقدس آشنایی ندارد/فرهنگ ایثار را به قشر کودک و نوجوان منتقل کنیم»، «عباس توام بانو منتشر شد/ روایتی ناب از صدایی ماندگار»، «موکب‌های آستان قدس میزبان زائران بازگشتی از اربعین / ظرفیت طبخ و توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذای گرم در شلمچه و مهران»، «نشست بین‌المللی اربعین، معنویت و فضائل اخلاقی در کربلای معلی برگزار شد» و «دهه پایانی صفر و پخش بیش از ۲۷۰ برنامه حرم مطهر رضوی در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی» هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برنامه «حسینیه نوگلان فاطمی» در دهه آخر صفر پخش می‌شود» می‌خوانیم: «حسینیه نوگلان فاطمی» با هدف ترویج معارف و شعائر اهل بیت (ع) برای کودکان و نوجوان در دهه آخر صفر از شبکه قرآن ومعارف سیما هر روز ساعت ۱۶:۰۰ پخش می‌شود. حجت‌الاسلام عبدالله رضایی، تهیه کننده این برنامه ضمن اشاره به اهمیت برنامه سازی برای آینده سازان گفت: کودکان بیشتر از سایر مخاطبان از برنامه‌های تلویزیونی تأثیر می‌پذیرند «حسینیه نوگلان فاطمی» می‌تواند در آنها بینش و گرایش‌هایی ایجاد کند و یا برای آنها الگوهای رفتاری معین ایجاد نماید، بنابراین بسیار مهم است که دست‌اندرکاران آثار تلویزیونی توجه ویژه‌ای به وجود نگاه تربیتی مناسب در این حوزه داشته باشند. در راستای رسالت انتقال شعائر مذهبی و سیره اهل بیت علیهم السلام از نسلی به نسل دیگر این سری از برنامه «حسینیه نوگلان فاطمی» تولید شده و در صورت موفقیت و حمایت ان شا الله ادامه خواهد یافت. «حسینیه نوگلان فاطمی» در دهه آخر ماه صفر از شبکه قرآن و معارف سیما بر روی آنتن می‌رود.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «حسینیه نوگلان فاطمی» در توضیح این برنامه گفت: در این برنامه نمایشی چند پسر بچه قصد دارند هیئتی که سال‌ها در حیاط منزل بی بی سادات برگزار می‌شد و مدتی تعطیل است را احیا کنند. در این مسیر چالش‌ها و اتفاقات مختلفی هر روز قبل از شروع هیئت برای آنها پیش می‌آید که با مدیریت یکی از بچه‌ها و راهنمایی‌های نوه بی بی سادات که طلبه جوانی است به خوبی پشت سر گذاشته می‌شود. در بخشی از این برنامه که به صورت تعاملی با مخاطب کودک و نوجوان می‌باشد از مخاطبین درخواست می‌شود آنها هم با حداقل امکانات هیئت و یا موکبی برپا کنند و تصاویر آن را برای برنامه بفرستند منتخب آثار ارسالی در برنامه پخش می‌شود و در پایان به برگزیده‌ها جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

«عزاداری برای امام حسین(ع) در بین علمای اهل سنت» عنوان یک خبر دیگراین صفحه در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

«حدیث امام کاظم (ع) درباره پند و اندرز»‌تنها خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری است.

 

انتهای پیام
captcha