مردم به وقف مشارکتی تشویق شوند
کد خبر: 4003155
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

مردم به وقف مشارکتی تشویق شوند

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است، گفت: مردم می‌توانند با وقف مشارکتی در این کار خیر برای برطرف کردن نیازهای جامعه سهیم شوند.

مردم به وقف مشارکتی تشویق شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، 16 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در شبی که «لیلةالمبیت» نام دارد، فداکاری کرد و در بستر پیامبر(ص) خوابید. حفظ جان پیامبر(ص)، سپردن امانت‌ها به علی(ع)، ساماندهی امور بعد از هجرت و حرکت دادن برخی بانوان به سمت یثرب از امتیازات این شب بود. هجرت پیامبر(ص) آثار و برکات بسیاری داشت که مهمترین آن گسترش اسلام و مسلمین بود.

وی با بیان اینکه 16 مهر سال 1365 سالروز یکی از پیروزی‌ها و افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس است، ابراز کرد: نتیجه خون مطهر شهدا و ایثار و فداکرای رزمندگان و جانبازان، منجر به صدور قطعنامه 588 شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و این قطعنامه، عزت و سربلندی برای آن‌هایی بود که 8 سال در دفاع مقدس، جانانه وارد میدان شدند.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ و استقامت هزینه دارد اما عقب‌نشینی هم هزینه دارد، بیان کرد: هزینه استقامت، عزت و سربلندی اما هزینه عقب‌نشینی و کوتاه آمدن، حقارت، ننگی و ذلت است. حضرت علی(ع) فرمودند ما هم در زمان پیامبر(ص) جنگ می‌کردیم و کشت و کشتار هم می‌شد اما خداوند در ما صداقت دید و نصرت خود را بر ما نازل کرد.

وی با اشاره به دهه وقف یادآور شد: اولین کسی که در دین مقدس اسلام اقدام به وقف کرده، وجود مبارک پیامبر(ص) و سپس یک عالم و رئیس بزرگ یهودی به نام «مخیرق» است که اختیار اموال خود را به پیامبر(ص) داد. وقف صدقه جاریه است و مردم امروز می‌توانند از ظرفیت وقف مشارکتی برای برطرف کردن نیازهای جامعه و بهره‌مندی مادام‌العمر از برکات آن استفاده کنند.

خاتمی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح، سر خود را بالا بگیرند؛ چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک مدال علوی به نیروهای مسلح دادند و معلوم شد که ایشان از نیروهای مسلح، رضایت دارند. ایشان فرمودند: دستاورد همه‌جانبه نیروهای مسلح باعث شد که آمریکا پس از 20 سال حضور در افغانستان به بهانه مبارزه با طالبان، فلاکت‌بار از منطقه خارج شود و افغانستان را هم دوباره به طالبان بسپارد.

وی با اشاره به روز جهانی کودک بیان کرد: کودکان به عنوان جانشین نسل فعلی، آینده‌سازان کشور هستند اما زاد و ولد در اثر غفلت بعضی‌ها و توطئه دشمنان علی‌رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب، کم می‌شود. پیامبر(ص) فرمودند به کودکان محبت کنید و به آن‌ها قرآن و احکام یاد داده و اسم نیکو برای آن‌ها بگذارید.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به 19 مهر سال 1369 گفت: امام خمینی(ره) سالروز ولادت پیامبر(ص) را روز اتحاد بین مسلمین مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مجمع علمی از دانشمندان جهان اسلام به عنوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی را طرح کردند تا مسلمانان به ید واحده در برابر دشمنان شوند.

انتهای پیام
captcha