تمدید مقاله‌نویسی برای مسابقه «زبان‌شناسی در قرآن کریم» قطر
کد خبر: 4004238
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

تمدید مقاله‌نویسی برای مسابقه «زبان‌شناسی در قرآن کریم» قطر

مؤسسه فرهنگی «کتارا» در قطر اعلام کرد که مهلت ارسال پژوهش‌ها برای شرکت در مسابقه‌ پژوهشی بین‌المللی درباره مطالعات اسلامی، زبان‌شناسی و بلاغت قرآن با عنوان «زبان‌شناسی در قرآن کریم» تا 23 آبان آینده تمدید شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، بنیاد دهکده فرهنگی کتارا قطر اعلام کرده است که مهلت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه «زبان‌شناسی در قرآن کریم»  این کشور به مدت یک ماه تمدید شده و آخرین روز ارسال تحقیقات به جای 14 اکتبر(22 مهر ماه)، 14 نوامبر (23 آبان ماه) آینده است.

این بنیاد اعلام کرد که  بسیاری از شرکت‌کنندگان از کمیته مسابقه درخواست کردند تاریخ تحویل مقالات را تمدید کنند تا بتوانند تحقیقات خود را تکمیل کنند.

کتارا در جولای گذشته از شروع ثبت نام برای این مسابقه پژوهشی در زمینه مطالعات اسلامی، زبانی و بلاغی تحت عنوان «زبان در قرآن کریم» در چارچوب فعالیت‌های دوحه، پایتخت فرهنگ اسلامی 2021 خبر داده بود.

این بنیاد، محورهای رقابت خود را در سه زمینه: زبان و سبک قرآنی و اسرار بلاغی آن، زیبایی شناسی و معناشناسی در متن قرآنی و زیبایی شناسی عملکرد تصویری و روایی در قرآن کریم مشخص کرد.

هدف این مسابقه حمایت از فعالیت‌های مربوط به تألیف و چاپ  به منظور رقابت در تولید تالیفات زیبایی شناسی زبان در قرآن کریم، ارتقاء جایگاه مطالعات قرآنی در واقعیت فرهنگ معاصر اسلامی و ایجاد انگیزه برای سوق دادن اندیشه عربی به تحقیق درباره قرآن کریم با سبک‌ها و ابزارهای مدرن و ارائه محتواهای جدید و معاصر در زمینه معجزات زبانی قرآن کریم است.

از شرایط عمومی شرکت در این مسابقه، ارائه پژوهش‌ها به زبان عربی در سطح بین المللی است و دیگر  اینکه آثار ارسالی نباید قبلاً چاپ شده باشد یا شامل فصل‌های منتشر شده باشد و همچنین کار ارائه شده نباید پایان‌نامه‌های علمی(کارشناسی ارشد یا دکتری) باشد؛ علاوه بر اینکه پژوهشگر باید به سبک علمی نگارش تحقیقات علمی پایبند باشد.

کتارا جوایزی بالغ بر 60 هزار دلار برای این مسابقه اختصاص داده است، به طوری که نفر اول 30 هزار دلار، نفر دوم 20 هزار دلار و نفر سوم جایزه 10 هزار دلار دریافت می‌کنند و آثار برتر در انتشارات کتارا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha