قاری تانزانیایی مقام نخست مسابقات قرآن قطر را کسب کرد
کد خبر: 3970384
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

قاری تانزانیایی مقام نخست مسابقات قرآن قطر را کسب کرد

«عبدالله داوود محمد» از قاریان تانزانیا با درخشش در چهارمین دوره مسابقات قرائت قرآن کتارا در قطر مقام نخست این رقابت‌ها را کسب کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، عبدالله داوود محمد با کسب مقام نخست مسابقات کتارا، جایزه‌ای نقدی به ارزش 500 هزار ریال قطری(137 هزار دلار) دریافت کرد.

در این دوره از رقابت‌ها، «علاء الدین حمزه مغازی حنطور» از مصر دوم شد و جایزه‌ای 400 هزار ریالی (109 هزار دلار) از آن خود کرد و «حمزه وراش» از مراکش نیز به مقام سوم رسید و جایزه‌ای به ارزش 300 هزار ریال قطری برابر با 82 هزار دلار دریافت کرد.

«محمد هاشم محمد بلیر» از ترکیه و «عمر اقسقوس» از مراکش نیز به ترتیب چهارم و پنجم شدند و جایزه نقدی 200 هزار ریال قطری(54 هزار دلار) و 100 هزار ریال قطری برابر با 27 هزار دلار دریافت کردند.

در چهارمین دوره مسابقات تلاوت قرآن جایزه کتارا 2 هزار و چهار قاری از 18 کشور عربی و 44 کشور غیر عربی شرکت کردند و این رقابت‌ها با شعار «قرآن را با صوت خود زینت دهید» برگزار شد.

خالد السلطی، مدیرکل کتارا دیروز، 18 اردیبهشت ماه با صدور بیانیه‌ای گفت: چهارمین دوره مسابقات کتارا به دلیل کرونا در شرایط استثنایی و خاصی برگزار شد و این رقابت را با اجرای تدابیر بهداشتی بدون حضور شرکت‌کنندگان برگزار کردیم؛ در حالی که در دوره‌های گذشته مسابقات حضوری بود.

وی ابراز امیدواری کرد که کرونا هر چه زودتر ریشه کن شود تا قاریان سراسر جهان در سال آینده(2022) در پنجمین دوره جایزه کتارا بتوانند در قطر حضور یافته و با شرکت حضوری در رقابت‌ها آسمان دوحه را با تلاوت خود عطرآگین کنند.

انتهای پیام
captcha