اخبار معارفی رسانه‌ها/ دوره آموزشی مجازی مربی قرآن نونهالان
کد خبر: 4010102
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

اخبار معارفی رسانه‌ها/ دوره آموزشی مجازی مربی قرآن نونهالان

«برگزاری دوره آموزشی مجازی مربی قرآن نونهالان» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 11 آبان‌ماه،اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «17 شب مناجات‌خوانی سحرگاهی در حرم بانوی کریمه/ پخش زنده از شبکه 3 سیما» آمده است: مراسم مناجات‌خوانی سحرگاهی حرم حضرت معصومه(س) از سحرگاه هشتم آبان‌ماه آغاز شده و به مدت ۱۷ شب از ساعت ۴ بامداد ادامه خواهد داشت. در این مراسم با عنوان «ضیافت دوست» مداحان سرشناس استان قم همچون عباس حیدرزاده، علی مالکی‌نژاد، حسن شالبافان، حجت‌الاسلام سیدبهاءالدین ضیایی، حجت‌الاسلام ناصر شهیدی و ... مناجات‌خوانی خواهند کرد. این برنامه از شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.برنامه ضیافت دوست در شبکه سوم سیما از عید مبعث سال گذشته و در بازه زمانی قبل از اذان صبح آغاز شده است و تاکنون در قالب برنامه مناجات‌خوانی از مشهد مقدس، سوریه، کربلای معلی و قم برگزار شده است. این برنامه برای اولین بار در راستای ترویج مناجات‌خوانی سحرگاهی تهیه شده است. همچنین در این ایام که در قم مشهور به معصومیه است و مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم است، برنامه سخنرانی با حضور منبری‌های سرشناس بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
 
چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «عواملی که سبب پذیرش صلح توسط امام حسن (ع) شد/ اگر یارانی داشتم شبانه‌روز با معاویه می‌جنگیدم»، «انصاریان: این 3 کار را کنار بگذارید تا در بهشت، کنار پیامبر(ص) باشید +فیلم»، «مراسم سوم رحلت آیت‌الله میرباقری امروز در تهران برگزار می‌شود» و «ترتیل صفحه 262 قرآن/ خدا محافظ قرآن+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا امروز سه خبر با عناوین «تجمع مردمی در ۱۳ آبان/ فرمانده سپاه سخنران مراسم تهران است»، «کتاب بررسی حکم شرعی دشنام و بهتان منتشر شد» و «حجت‌الاسلام صدیقی: امر به معروف همان مقابله با فساد و تبعیض است» منتشر کرده است.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز شش خبر با عناوین «تحول و امید؛ شعار یازدهمین فصل از شورای فرهنگ عمومی کشور / سرانه عدالت فرهنگی در دستگاه‌ها محقق نمی‌شود»، «آیت‌الله تحریری: بزرگی و ارزش نزد خدا، با تقوا تعریف می‌شود/ چرا عده‌ای قدرت تشخیص حق و باطل را ندارند؟»، «خانواده ایرانی|دستورات قرآن و حدیث درباره رفت‌وآمد با خانواده همسر/ آیا می‌توانیم با خانواده همسرمان قطع ارتباط کنیم»، «نشست علمی «مسئله‌مندی مسائل زنان، فرصت‌ها و تهدیدهای رویاروی آن» با هدف معرفی بانوان فرهیخته مسلمان برگزار می‌شود»، «آیت الله صدیقی: فراکسیون امر به معروف الزاماتی را برای رسانه ملی تصویب کند / اجرای قانون اعتماد مردم را به دنبال دارد» و «گفت‌وگوی صمیمانه تسنیم با قاری ممتاز ایران؛ تلاوت ‌در محضر رهبر انقلاب در سال ۹۶ یک حس غیرقابل وصف بود» منتشر کرده است. 
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز هشت خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «طنین قرائت قاریان ایرانی در هند» آمده است: سعیدیان و معتز آقایی، قاریان بین‌المللی قرآن از جمهوری اسلامی ایران جهت داوری بیست و دومین دور از مسابقات سراسری قرآن کریم در دهلی به هند سفر کردند.سعیدیان در بخش قرائت و معتز آقایی در بخش حفظ به عنوان داور قرآنی حضور یافتند و همچنین، علاوه بر برنامه‌های پیش بینی شده در رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو، در برخی محافل و مساجد مسلمانان این کشور به اجرای برنامه پرداختند.
 
تلاوت کلام الله مجید در جشنواره خوشنویسی قرآنی، مراسم جشن میلاد النبی(ص)، افتتاحیه و اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم و مراسم تجلیل از پژوهشگران برجسته قرآنی با حضور در مسجد جامع بزرگ نظام الدین، پارک مسجد دهلی، مدرسه اسلامی اشرف العلوم، مسجد دارالعلم دهلی، منزل فاروق و برخی دیگر از مراکز دینی قرآنی از برنامه‌های اجرا شده توسط قاریان کشورمان در هند بود.این برنامه‌ها که با حضور قاریان کشورمان همراه بود، مورد توجه و استقبال مقامات دینی و مسلمانان هند قرار گرفت.
 
هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آمادگی مرکز میراث ملی پاکستان برای همکاری قرآنی با ایران»، «پیروان ادیان مختلف با صلح و دوستی در قزاقستان زندگی می‌کنند»، «سلیمانی: همزیستی مؤمنانه در سایه قرآن امکان‌پذیر است»، ««تفاضل اجتماعی» منتشر شد»، «گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود»، «تعریف رویکرد تمدنی در مسائل راهبردی» و «هیچ کشور و شهری نیست که از قم متاثر نباشد» هستند.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری دوره آموزشی مجازی مربی قرآن نونهالان» می‌خوانیم:  دوره آموزشی تربیت مربی قرآن ویژه مقطع سنی پیش دبستان به صورت مجازی توسط مهد قرآن استان تهران برگزار می‌شود. این دوره آموزشی با رویکرد قرآنی، دینی و تخصصی با تدریس اساتید متخصص از جمله استاد سید مهدی سیف، کارشناس و داور بین المللی قرآن کریم و رسول محمد زاده مدرس دانشگاه برگزار می‌شود.
 
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت شرکت در این دوره آموزشی و تخصصی با شماره‌های ۳۳۵۲۳۱۰۴ – ۰۹۰۳۳۵۲۲۵۵۵ تماس و یا به سایت نشانی www.golayeh.irمراجعه نمایند .در پایان دوره به افرادی که حد نصاب لازم را کسب کنند گواهینامه از سوی مهد قرآن استان تهران اعطا می‌شود.
 
دو خبر دیگری این صفحه در روز جاری شامل «سالن مطالعه کتابخانه هدی فرهنگسرای قرآن بازگشایی شد» و «کشف نسخه‌ای گران‌سنگ در یمن از احادیث امیر مؤمنان(ع)» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «قانونی کارسازتر از امر به معروف در جهان وجود ندارد» منتشر کرده است.
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز سه خبر با عناوین ««مربع شش گوشه» منتشر شد/دربرگیرنده چهل شعر که در قالب غزل سروده شده‌»، «برای رفع بیماری چه دعایی بخوانیم؟» و «لزوم برنامه‌ریزی‌های دقیق عرصه ادبیات برای توسعه نشر در پساکرونا» منتشر کرده است.

 

انتهای پیام
captcha