زنگ استکبار‌ستیزی در مدارس آذربایجان‌شرقی نواخته شد
کد خبر: 4010395
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

زنگ استکبار‌ستیزی در مدارس آذربایجان‌شرقی نواخته شد

همزمان با برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز تبریز، زنگ استکبارستیزی به‌صورت نمادین در دبستان منیر باسمنج با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نواخته شد.

نواخته شدن زنگ استکبار‌ستیزی در مدارس آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز تبریز زنگ استکبار‌ستیزی، امروز، 12 آبان‌ماه به صورت نمادین در دبستان منیر باسمنج با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان نواخته شد.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در این مراسم با بیان اینکه برای پرواز کردن، دو بال علم و ایمان نیاز است، گفت: علم آموختنی و ایمان گرفتنی است، شهدا این فعل را در عمل نشان دادند و درسی ماندگار به ما آموختند.

وی با بیان اینکه هر کشوری با اسطوره‌ها و آرمان‌های خود پابرجاست، گفت: شهدا حقیقت‌های همیشه جاوید و اسطوره بی‌بدیل ایران اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام‌جمعه باسمنج نیز در این آیین اظهار کرد: تنها انقلاب توحیدی در زمان غیبت امام عصر(عج) همانا انقلاب اسلامی ایران بود و این انقلاب بی‌نظیر در تمامی ابعاد بی‌مثال و بی‌مانند بوده است.

وی ادامه داد: امام راحل با تلاش و درایت خود و همچنین همراهی مردم فهیم ایران اسلامی، تمامی معادلات طاغوت و استکبار را برهم زد.

احمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را می‌توان مبانی استکبارستیزی در دنیا معرفی کرد، گفت: این فرهنگ در متن رسالت مقدس انبیا به‌ویژه پیامبر عظیم‌الشأن(ص) اسلام بوده است.

امام‌جمعه باسمنج با اشاره به اینکه فرهنگ استکبارستیزی را امام راحل دوباره احیا کرد، یادآور شد: طی قراردادهای ننگین کاپیتولاسیون در داخل کشور خود جرئت دادخواهی و حق‌طلبی نداشتیم. این انقلاب معادلات جهانی را برهم زد و دادخواهی و فریاد ننگ بر استکبار و آمریکا را به‌صدا درآورد.

احمدی با بیان اینکه در طول تاریخ پرافتخار انقلاب و جنگ تحمیلی اقشار مختلف نقش ایفا کردند، گفت: بدون تردید با تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز نقش آموزش و پرورش پررنگ‌تر بوده است. 

انتهای پیام
captcha