نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برگزار شد
کد خبر: 4021158
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛

نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برگزار شد

نمایشگاه یک‌روزه محصولات واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی چهارشنبه 24 آذر، در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برپا شد

به گزارش ایکنا، نمایشگاه یک‌روزه محصولات واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی امروز، چهارشنبه 24 آذر، در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد و محصولاتی در حوزه دارویی، غذایی و پوشش اسلامی در معرض دید قرار گرفت.

محمدیان، تولید‌کننده روسری و پوشش اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره فعالیت‌های خود گفت: من به همراه همسرم حدود یکسال است که در مرکز رشد مستقر هستیم و عنوان برند ما «سامح» به معنای بخشنده است. حوزه فعالیت ما طراحی و فروش روسری با الهام از نقوش حرم امام رضا(ع) است و فعلاً برای شروع 7 مدل روسری تولید و برای فروش گذاشته‌ایم.

وی افزود: حدودا دو ماه است که تولید محصولات را شروع کرده‌ایم اما هنوز ثبت برند نشده‌ایم.

محمدیان درباره موانع و مشکلات کار گفت: به خاطر هزینه‌های بالای تولید مخاطب ما افراد دارای سطح درآمد متوسط به بالا هستند اما به دلیل استفاده از نقوش مربوط به حرم امام رضا(ع) سایر اقشار نیز علاقه‌مند به استفاده از این محصولات هستند اما به خاطر هزینه بالای تولد و بالا رفتن قیمت نهایی متأسفانه هنوز امکان این فراهم نشده که سایر اقشار را نیز مورد پوشش محوصلات خود قرار دهیم.

نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برپا شد

وی با اشاره به بدقولی برخی نهادها در حمایت از تولیدات گفت: متأسفانه با وجود رتبه‌ آوردن در رویداد «چرخ برکت» از طرف بنیاد برکت اما وعده‌ها برای حمایت از ما هنوز محقق نشده است. ما نیازمند یک سرمایه برای شروع هستیم و همینطور تقاضا داریم بتوانیم محصولات‌مان را در فروشگاه سوغات زائر برای فروش بگذاریم.

فاطمه نظری، مسئول گروه سلامت نوین، نیز درباره محصولات دارویی و غذایی این گروه گفت: این گروه در مرکز رشد واحد فناوری قرآنی است. فعالیت‌های ما کاملا دانش‌بنیان است و با استفاده از مواد مؤثره گیاهی شربت‌های طبیعی و فراورده‌های آنها را تولید می‌کنیم که از جمله آنها شربت آهن، شربت نشاط‌‌آور، شربت به، شربت ریواس، شربت ضد نفخ و شربت آلبالو است.

نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برپا شد

وی افزود: در کنار این، از این شربت‌ها یک سری فرآورده‌ها با ارزش غذایی بالا مانند کیک، کوکی، شکلات صبحانه، حلوا، نان‌های مختلف و پاستیل تولید می‌کنیم و این فرآورده‌ها هیچگونه التهابات معده و روده ایجاد نمی‌کنند.

نظری اظهار کرد: پایه اصلی ترکیب شربت‌های ما هم عسل است و از شکر در آنها استفاده نمی‌شود.

نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برپا شد

وی درباره وضعیت فروش این محصولات گفت: ما کار خود را تقریباً از 5 سال پیش شروع کردیم و پس از گذراندن مراحل تحقیق و توسعه از 3 سال پیش به مرحله تجاری‌سازی و عرضه رسیده‌ایم و حتی محصولی ماند شربت آهن در برخی کلینیک‌های مرتبط با اطفال به جای شربت‌های آهن خارجی نیز از سوی پزشکان به بیماران ارائه می‌شود. شربت نشاط‌آور ما نیز در کلینیک‌های اعتیاد به عنوان یک شربت ضد اعتیاد در حال استفاده است و جزو محصولات پرفروش ما نیز هست.

نظری مشکل اصلی خود را در بحث مجوزها دانست و گفت: الان در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم تا مشکل مجوزها هم برطرف شود و بتوانیم به مرحله فروش انبوه هم برسیم.

نمایشگاه محصولات واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی برپا شد

انتهای پیام
captcha