لازمه خنثی‌سازی تحریم‌ها اعتماد به نهادهایی مانند جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4024478
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایکنا:

لازمه خنثی‌سازی تحریم‌ها اعتماد به نهادهایی مانند جهاددانشگاهی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در این مقطع زمانی خاص برای عبور از تحریم‌ها باید به نهادهای انقلابی مانند جهاددانشگاهی تکیه داشته باشیم؛ در غیر این‌صورت واقعاً نمی‌توان تحریم‌های ظالمانه دشمن را خنثی کرد.

جبار کوچکی نژاد

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی که در بوستان گفتگو در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: معتقد هستم که جهاددانشگاهی کارهای بسیار بزرگی انجام داده است. همیشه جهاددانشگاهی در موضوعات مرتبط با علم و فناوری و نوآوری پیشرو بوده که تنها بخشی از توانمندی‌های این نهاد انقلابی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مورد نیاز کشور مانند نفت، الکترونیک کشاورزی، پزشکی، آموزش عالی به خصوص آموزش‌های کاربردی و پایه‌ای تحولات خوبی را رقم زده و توانسته بخشی از نیازهای کشور را به این حوزه‌ها مرتفع سازد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی محصولات خود به خوبی عمل کرده و من به نوبه خودم از این نهاد تقدیر و تشکر دارم. در این مقطع زمانی خاص برای عبور از تحریم‌ها باید به نهادهای انقلابی مانند جهاددانشگاهی تکیه داشته باشیم؛ در غیر این‌صورت واقعاً نمی‌توان تحریم‌های ظالمانه دشمن را خنثی کرد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های نفتی گفت: طی بازدیدی که از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های نفتی مانند: سکوهای نفتی، دکل‌های نفتی و بخش جداسازی نفت از آب داشتم واقعاً خوشحال شدم که چنین نهادی دستاوردهای عظیمی را رقم زده است. مطمئن هستم که همکاری میان وزارت نفت و جهاددانشگاهی دستاوردهای بزرگ‌تر و عظیم‌تری را در حوزه‌های نفتی برای کشور رقم خواهد زد.

یادآور می‌شود نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه، پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه، ۹ دی ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاد دانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha