نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه همیار قرآن در فضای مجازی
کد خبر: 4032495
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه همیار قرآن در فضای مجازی

مدیر مؤسسه همیار قرآن قم به بیان فعالیت‌های این مؤسسه در بستر فضای مجازی و تولید محتوا در اکثر پیام‌رسان‌ها، دعوت از میهمانان مؤثر و قاریان و حافظان در برنامه‌های دوشنبه‌های قرآنی و پنجشنبه‌های روبیکایی پرداخت.

مؤسسه همیار قرآنحجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مدیر مؤسسه همیار قرآن قم در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های مجازی این مؤسسه، گفت: از سال 84 فعالیت در عرصه مجازی مؤسسه را با انتشار محتوا در وبلاگ‌ها در بلاگفا و پرشین بلاگ و یاهو مسنجر آغاز کرده و به سؤالات قاریان و حافظان به صورتی متنی پاسخ می‌دادیم.

وی ادامه داد: اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود پیام‌رسان‌های مختلف، فعالیت مجازی مؤسسه را گسترده‌تر انجام می‌دهیم و همواره سعی کردیم تا در تمامی پیام‌رسان‌ها فعالیت داشته باشیم زیرا اعتقادمان بر این است هر پلتفرم، مخاطب و مشتریان خاص خود را دارد و فضای خاص خود را برای فعالیت می‌طلبد.


بیشتر بخوانید:


نجفی با اشاره به راه‌اندازی کانال همیار قرآن کریم در قریب به اتفاق پیام‌رسان‌ها و استقبال گسترده مخاطبان، اظهار کرد: گروه همیار قرآن در پیام‌رسان ایتا و تلگرام فعالیت دارد و به صورت مستمر و روزانه پاسخگوی سؤالات مخاطبان هستیم. همچنین در زمینه تولید محتوای ناب قرآنی نیز گام‌هایی را برداشته‌ایم.

وی با اشاره به دو برنامه زنده درباره حفظ قرآن طی روزهای دوشنبه در اینستاگرام و پنج‌شنبه‌ها در روبیکا، اضافه کرد: برنامه دوشنبه‌های قرآنی با دعوت از میهمان ویژه و شاخص در عرصه حفظ و قرائت قران در نیمه اول سال از ساعت 22 تا 23 و در نیمه دوم سال از ساعت 21 تا 22 برگزار می‌شود. این برنامه‌ها به عمده‌ترین سؤالات در عرصه‌های قرآنی و با به اشتراک گذاشتن تجربیات میهمانان دعوت شده می‌پردازد.

مدیر مؤسسه همیار قرآن قم با اشاره به ا‌ستقبال مخاطبان از این برنامه‌ها، از حافظان و قاریان توانمند خواست در این برنامه حضور یابند.

نجفی با تأکید بر اینکه در نظر داریم با این اقدامات گامی مؤثر در جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و گسترش فرهنگ و آموزه‌های قرآنی برداریم، تصریح کرد: در شرایط فعلی باید با بهره‌مندی از امکانات و ایجاد فضایی شاد، خلاقانه و ایده‌های ناب، مخاطبان علاقه‌مند را به ویژه در سنین خردسالی و نوجوانی و جوانی جذب کنیم.

وی، دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن چون روخوانی، تجوید، ترتیل، فنون صوت و لحن و قرائت قرآن، فصاحت مصری، ترتیل مسابقه‌ای و تفسیر قرآن، ترجمه و مفاهیم و دوره‌های ویژه‌ای چون ارتقا و بازآموزی مربیان قرآن، برگزاری کلاس‌های شرح و تفسیر نهج‌البلاغه، اصول عمومی و روانشناسی، اصول مدیریت مؤسسات قرآنی، آشنایی با تفسیر آیات و اصول کلاس‌داری حفظ قرآن و پنجشنبه‌های روبیکایی با موضوع اصول و روش‌های حفظ و رفع استرس در حفظ قرآن از جمله دیگر برنامه‌های در دست اقدام مؤسسه همیار قرآن در فضای مجازی دانست.

کانال همیار قرآن در تلگرام به نشانی https://t.me/hefzqurannajafi قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای اعلام درخواست خود می‌توانند از طریق ایتا و تلگرام و واتساپ به شماره 09199747910 پیام دهند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از برنامه‌دهی، مشاوره و پرسش و پاسخ گروه همیار حفظ قرآن در ایتا به نشانی http://eitaa.com/joinchat/3822977046Cde185d9b3a  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha