فصل رشد؛ دوره‌ای برای توانمندسازی مربیان قرآن مناطق کم برخوردار
کد خبر: 4109771
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

فصل رشد؛ دوره‌ای برای توانمندسازی مربیان قرآن مناطق کم برخوردار

مدیر مؤسسه همیار قرآن قم از آغاز دوره توانمندسازی مربیان قرآن مناطق کم برخوردار با عنوان «فصل رشد» تحت نظارت قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، با همکاری مؤسسه خبر داد.

فصل رشدحجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مدیر مؤسسه همیار قرآن قم در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به آغاز دوره توانمندسازی مربیان قرآن مناطق کم برخوردار با عنوان «فصل رشد»، گفت: این دوره طی آیین افتتاحیه به صورت رسمی از هفته جاری آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح تحت نظارت قرارگاه مردمی تحول اجتماعی و با همکاری مؤسسه همیار ویژه مربیان مناطق خاص در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام از مربیان واجد شرایط از سوی رابطین قرآنی انجام شده است. این دوره در چهار سطح مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و ممتاز با آموزش‌های لازم برای هر سطح برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: دوره توانمندسازی با هدف رشد و توسعه جهت طراحی و اجرای عملیات‌های میدانی و کنشگری اجتماعی ـ قرآنی، بسترسازی برای ایفای نقش عموم مردم در بسترهای اجتماعی و قرآنی، ایجاد نظام ربط بین نظام و مردم و ایجاد شبکه قرآنی منسجم و فعال از مربیان قرآنی برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه همیار قرآن بیان کرد: ارتقای سطح علمی و مهارتی مربیان قرآن، ارتقای سطح بینش قرآنی، اجتماعی و سیاسی، تربیت کنشگران متعهد و متخصص از جمله اهداف آموزشی پیش‌بینی شده پس از سپری کردن این دوره است.

نجفی درباره مدت دوره، اضافه کرد: فصل رشد یک دوره 12 ماهه است که در قالب چهار فصل با دوره‌های حضوری و مجازی برگزار می‌شود و در کنار آن زنگ مشاوره نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در کنار سرفصل‌های آموزشی، محافل تجربه؛ باهدف بالابردن اطلاعات و تجارب مربیان محافل با دعوت از اساتید قرآنی، اجرای برنامه‌های عملیاتی و کنشگری توسط فرد یا با راهنمایی مربی و استاد مشاور و اجرای طرح‌های ملی، برنامه‌ریزی شده است.

نجفی اضافه کرد: پس از پذیرش مربیان واجد شرایط دوره آزمایشی سه ماهه برگزار می‎شود که طی آن شرکت‌کنندگان حافظ یک جزء از کلام الله می‌شوند و تجوید سطح یک و مفاهیم یک جزء را سپری می‌کنند.

مدیر مؤسسه همیار قرآن اضافه کرد: مربیان دوره آزمایشی در کلاس‌های احکام، آداب و اخلاق، فنون تدریس مجازی، رفتارشناسی کودک و نوجوان، کارگاه فن بیان، کارگاه جمع‌خوانی، محافل تجربه، محافل انس با قرآنی، چیستی، چرایی و ساختار جلسات خانگی قرآن شرکت می‌کنند و پس از ارزیابی نهایی و آزمون‌های پایان دوره، به دوره اصلی شامل سه بخش مقدماتی، عمومی و تخصصی راه پیدا می‌کنند.

دریافت آیین‌نامه دوره توانمندسازی مربیان مناطق کم برخوردار

علاقه‌مندان برای اعلام درخواست خود و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق ایتا و تلگرام و واتساپ به شماره ۰۹۱۹۹۷۴۷۹۱۰ پیام دهند.

گفتنی است، افرد می‌توانند جهت بهره‌مندی از برنامه‌دهی، مشاوره و پرسش و پاسخ گروه همیار حفظ قرآن در ایتا به نشانی http://eitaa.com/joinchat/۳۸۲۲۹۷۷۰۴۶Cde۱۸۵d۹b۳a مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha