نخبگان در تبیین بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4034016
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:

نخبگان در تبیین بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه نخبگان می‌توانند در اشاعه، تبیین، تفسیر و ترجمه این بیانیه نقش‌آفرینی کنند، گفت: جوانان امروز که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند باید با همان شور، انگیزه و اعتقاد جوانان اول انقلاب، در صحنه حاضر باشند.

عابدین خرم، استاندار اذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر روز شنبه، 16 بهمن‌ماه، در همایش نخبگان، دولت سیزدهم و مردم در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور چله دوم انقلاب اسلامی و سرفصل جدید و در عین حال سرنوشت‌سازی برای آینده کشور از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است. مسئولان و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، باید تکلیف خود را از بیانات رهبر معظم انقلاب برداشت و گام‌های اجرایی آن آن را ترسیم و دنبال کنند.

وی  با اشاره به اینکه بیانه گام دوم انقلاب خطاب به ملت، نخبگان و جوانان است، گفت: در این بیانیه صراحتاً بیان شده است که مردم در انقلاب اسلامی، اصالت تغییرناپذیر دارند.

خرم، با تأکید بر اینکه نخبگان می‌توانند در اشاعه، تبیین، تفسیر و ترجمه این بیانیه نقش‌آفرینی کنند، افزود: جوانان امروز که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب هستند باید با همان شور، انگیزه و اعتقاد جوانان اول انقلاب، در صحنه حاضر باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر بخواهیم گام دوم انقلاب اسلامی را با نگاه به نقش مردم، نخبگان و جوانان بررسی کنیم باید برای هر کدام سرفصلی جدا با استنباط از کلیت گام دوم داشته باشیم.

خرّم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه انقلاب اسلامی یک انحطاط تاریخی طولانی در کشور را پایان داد، گفت: متأسفانه در حکومت‌های گذشته بسیاری از مناطق استراتژیک کشور را از دست دادیم؛ افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که در امنیت و تمامیت ارضی کشور با هیچ احدی سرسازش نداشته و ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی در هیچ یک از باشگاه‌های علمی دنیا نامی از ایران وجود نداشت، ادامه داد: موتور پیشران کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی به برکت انقلاب اسلامی فعال شده و اکنون در 11 باشگاه علمی و فناوری دنیا ایران اسلامی جزو 5 یا 10 کشور اول است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در مشارکت سیاسی نداشتند و مجلس فرمایشی تشکیل می‌شد؛ ولی در پرتو انقلاب اسلامی مردم سهم بالایی در انتخاب مسئولان و تصمیم‌گیری درباره مسائل سیاسی دارند.

وی اضافه کرد: در پرتو انقلاب اسلامی کفه عدالت در تقسیم امکانات اساسی کشور متوازن‌تر شده و امروز در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار، زیرساخت‌های آب، برق و گاز فراهم شده است.

خرّم افزود: ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان از دیگر برکات انقلاب اسلامی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر فشار استکبار قرار نگرفته است.اگر بخواهیم قله‌های بلند پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مختلف را فتح کنیم باید به مسئله علم، جایگاه آن و پژوهش و تحقیق توجه ویژه داشته و تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مشکل داریم، گفت: برای رفع این مشکلات باید از کسانی که اهل فکر و صاحب اندیشه در حوزه اقتصاد، تولید، صنعت، علم و فناوری هستند، بهره‌مند شویم.

وی افزود: قاموس نظام جمهوری اسلامی با فساد سازگار نیست؛ اگر با مسئله فساد مبارزه نکنیم بی‌عدالتی در کشور حاکم خواهد شد و ضروری است همه آحاد جامعه در مبارزه با فساد دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha