اجرای «طرح توانمندسازی از درون» در محلات حاشیه‌نشین تبریز
کد خبر: 4035306
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

اجرای «طرح توانمندسازی از درون» در محلات حاشیه‌نشین تبریز

شهردار تبریز از اجرای «طرح توانمندسازی از درون» در محلات حاشیه‌نشین تبریز خبر داد و گفت: در بازدید میدانی که از مناطق حاشیه‌نشین شهر داشتیم و بر اساس ارزیابی موجود از ساکنین، این طرح با استقبال شهروندان مواجه شده است.

عباس رنجبر، شهردار تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عباس رنجبر، شهردار تبریز، چهارشنبه، 20 بهمن در بازدید از مناطق حاشیه‌نشین تبریز، از اجرای «طرح توانمندسازی از درون» در این محلات خبر داد و گفت: در بازدید میدانی که از مناطق حاشیه‌نشین شهر داشتیم و بر اساس ارزیابی موجود از ساکنین این محل، این طرح با استقبال شهروندان مواجه شده است.

وی افزود: این طرح در دو هفته گذشته به شورای شهر ارائه شده است که در صورت تصویب با به‌سازی بلوک‌های تعیین شده این آغاز می‌شود. در طرح توانمندسازی از درون، از بدهی‌های مردم صرفنظر کرده و اقدام به بهسازی معابر و محلات و تعریض آنها می‌کنیم.

رنجبر اضافه کرد: واحدهای مسکونی که در مسیر طرح هستند، تملک می‌شوند و دیگر واحدهای مسکونی نیز بر اساس ضوابط شهرسازی، برای هر واحد دو و نیم طبقه پروانه ساخت ارائه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تنها خواسته ما از مردم این است که احداث ساختمان باید با نظارت مهندس ناظر شهرداری صورت بگیرد تا در موقع زلرله فرو نریزد.

شهردار تبریز حاشیه‌نشینی را موضوعی مهم دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای کشور درگیر مسئله حاشیه‌نشینی هستند و در تمام دنیا نیز این موضوع وجود دارد. روش‌هایی که برای حل این معضل در دنیا وجود دارد مشخص است، بدین صورت که آپارتمان‌های بلندمرتبه‌ای احداث می‌کنند و ساکنین خانه‌های تک واحدی را به آنجا انتقال می‌دهند و دوباره در همان محل‌های تک‌واحده آپارتمان‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: مهمترین مشکل این روش این است بافت اجتماعی آن منطقه بهم می‌خورد و مشکلات ایجاد شده برای مردم باعث شکست این روش مدیریتی می‌شود؛ لذا بر اساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، طرح خود را برای اولین بار تحت عنوان توانمندسازی از درون در قالب قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

انتهای پیام
captcha