۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند
کد خبر: 4035793
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط ستاد مبارزه با کرونا از مجموع ۲۱ شهرستان استان، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

قرمز کرونایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آذربایجان شرقیحسین حقائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط ستاد مبارزه با کرونا از مجموع ۲۱ شهرستان استان، 12 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

حقائی، با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی به ۷۲۱ بیمار رسیده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در خصوص دلیل افزایش تعداد بستری‌ها و تشدید وضعیت کرونایی در آذربایجان‌شرقی، گفت: طی روز‌های اخیر، وضعیت کرونایی در بین مردم، ساده‌انگاری شده و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، چون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری به حدود ۵۰ درصد کاهش یافته که در نتیجه آن شاهد افزایش بسیار بالای موارد سرپایی هستیم.

انتهای پیام
captcha