دشمن در حال حمله به مبانی انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4036580
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

دشمن در حال حمله به مبانی انقلاب اسلامی است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تمرکز خود را برای نفوذ و تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی به کار بسته است، گفت: دشمن در حال حمله به مبانی انقلاب اسلامی بوده و در ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی علیه نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند.

دشمن در حال حمله به مبانی انقلاب اسلامی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، شامگاه، 25 بهمن ماه، در دیدار با سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید از این توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین رسالت کنونی سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ دین و اعتلای فرهنگی انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: در تبریز یک عقبه فکری، فرهنگی و دینی داریم که با شهرهای دیگر متفاوت بوده و مقام معظم رهبری نیز هرساله در مراسم ۲۹ بهمن به آن تاکید دارند.

خرم ادامه داد: تبلیغ دین و دینداری در شهر تبریز همواره زبانزد بوده است. سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سر قافله سازمان‌های فرهنگی کشور می‌تواند فعالیت کند چراکه این سازمان یک حرکت دهنده است.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سلسله جنبان دیگر نهادهای فرهنگی و دینی عمل کند، افزود: برخی خلاءهای فرهنگی در جامعه نیز احساس می‌شود که باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی زمینه لازم برای رفع مشکلات فرهنگی در جامعه را فراهم سازیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تمرکز خود را برای نفوذ و تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی به کار بسته است، ادامه داد: دشمن در حال حمله به مبانی انقلاب اسلامی بوده و در ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی علیه نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند.

خرم، ابراز کرد: وجود ۶۰۰۰ هیأت مذهبی در استان آذربایجان شرقی ظرفیت بزرگ انجمن‌های اسلامی و حضور روحانیون مستقر در اقصی نقاط استان یک ظرفیت بی‌بدیل برای سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کرده است که از آنها باید به عنوان پایگاه‌های فکری انقلاب اسلامی مورد بهره برداری قرار گیرد و حرکت‌های مردمی همیشه باعث توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی بوده و حضور مردم در صحنه تأثیر گذاری و ماندگاری بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، سرپرست اداره کل تبلیغات آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: جهاد تبیین یکی از دستورات مقام معظم رهبری است که در راستای تحقق این امر شورای برنامه ریزی تشکیل کارگروه جهاد تبیین در اداره کل تبلیغات اسلامی استان با هدف برنامه ریزی برای حمایت از تشکیل شبکه سایبری مردمی جهادگران تبیین و تشکیل اطاق های اندیشه ورز در راستای تسهیل این امر و بکارگیری ظرفیت‌هایی که می‌توانند تولید محتوا نمایند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

وی از فعالیت ۶ هزار هیئت مذهبی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: 2 هزار و 500 هیئت از این تعداد در شهر تبریز فعالیت دارند که پتانسیل بزرگی است.

حسینی، با اشاره به اینکه وجود تشکل‌های دینی، روحانیون مستقر، موسسات و خانه های قرآنی در آذربایجان شرقی یک پتانسیل و ظرفیت بزرگ است، افزود: هدف ما تصدی گری نیست و به دنبال برون سپاری فعالیت ها هستیم به طوری که مردم باید نقش اصلی را در برنامه های ملی و مذهبی ایفا کنند.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۱۷۰ روحانی مستقر، امام محله و امام پایگاه در مناطق مختلف استان حضور و فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha