اقدام همگانی برای مدیریت موج ششم کرونا/ واکسن‌نزده‌ها عجله کنند
کد خبر: 4036942
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

اقدام همگانی برای مدیریت موج ششم کرونا/ واکسن‌نزده‌ها عجله کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی بر اهتمام و اقدام همگانی همه بخش‌های استان برای کنترل و مدیریت موج ششم کرونا تأکید کرد و با اشاره به اینکه واکسیناسیون، مهم‌ترین عامل جلوگیری از ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، از همه کسانی که به هر دلیل تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر روز چهارشنبه، 27 بهمن ماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، بر اهتمام و اقدام همگانی همه بخش‌های استان برای کنترل و مدیریت موج ششم کرونا تأکید کرد و با اشاره به اینکه واکسیناسیون، مهم‌ترین عامل جلوگیری از ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، ضمن قدردانی از استقبال خوب مردم استان از تزریق واکسن، از همه کسانی که به هر دلیل تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی از زحمات کادر بهداشت و درمان، پزشکان، پرستاران و همه اعضای این ستاد تشکر کرد و افزود: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها، موج ششم کرونا آغاز شد؛ البته اگر واکسیناسیون وسیع انجام نمی‌شد با شدت و سرعت تسری سویه اُمیکرون، وضعیت به مراتب خطرناک‌تری داشتیم.

خرم، با بیان اینکه باید از استقبال خوب مردم از واکسن کرونا تشکر کنیم، افزود: با توجه به اینکه، واکسن بهترین و آسان‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است، همچنان اصرار داریم افرادی که به هر دلیلی از واکسن استقبال نکرده‌اند هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی بر رعایت ۴۸ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز عمومی استان، گفت: این رقم در شرایط فعلی، بسیار پایین است و لازم است فعالان همه بخش‌های اداری و عمومی نسبت به الزام کارکنان و مراجعان خود نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد فزاینده تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان و کشور، گفت: برای پیشگیری از خطر و به وجود آمدن مشکل برای مراکز درمانی، اقدام جدی و همگانی همه بخش‌ها ضروری است.

خرّم درخصوص فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز گفت: با توجه به واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در استان، تعطیلی مدارس دوره‌های بالا و دانشگاه‌ها جز در موارد حاد، ضرورتی ندارد و فعالیت‌های آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خواستار تولید محتوای هنرمندانه تبلیغی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های بومی و محلی برای ایجاد حساسیت و جلب همکاری مردم برای مدیریت کرونا شد و گفت: صداوسیما با دعوت از متخصصان و تولید برنامه‌های ثابت تلویزیونی، شرایط بیماری را برای مردم تشریح کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تقویت کنترل و غربالگری در مرزهای زمینی و هوایی، استقرار گروه‌های نظارتی در بازارها و مراکز تجاری سرپوشیده و نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در رستوران‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha