انتقاد نخست وزیر پاکستان از بی‌توجهی کشورهای اسلامی در مقابل اسلام‌هراسی
کد خبر: 4044577
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

انتقاد نخست وزیر پاکستان از بی‌توجهی کشورهای اسلامی در مقابل اسلام‌هراسی

نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن تأکید بر جهانی بودن معضل اسلام‌هراسی از بی‌توجهی کشورهای اسلامی در مورد رشد این پدیده انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ANI News، عمران خان، نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: اسلام هراسی پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر افزایش و بدون کنترل ادامه یافت زیرا کشورهای اسلامی برای معرفی اسلام ناب به جهانیان کاری انجام ندادند.

نخست وزیر پاکستان خطاب به شرکت‌کنندگان نشست گفت: ایمان هیچ ربطی به تروریسم ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود این سوال را مطرح کرد که چگونه جهان غرب می‌تواند بین مسلمانان میانه رو و رادیکال تفاوت قائل شود وقتی که اسلام را با تروریسم یکسان می‌داند؟

عمران خان تصریح کرد: من بخش زیادی از زندگی خود را در انگلیس گذرانده‌ام و به عنوان یک ورزشکار بین‌المللی به سراسر جهان سفر کرده‌ام؛ من این رشد (اسلام هراسی) را بعد از حادثه 11 سپتامبر ملاحظه کردم.

وی افزود: اسلام هراسی به رشد خود ادامه داد و دلیل آن این بود که ما کشورهای اسلامی کاری برای توقف اسلام‌هراسی انجام ندادیم؛ چگونه اسلام با تروریسم یکسان شده است؟

نخست وزیر پاکستان ضمن اشاره به حادثه تیراندازی سال 2019 در مسجد کرایست‌چرچ نیوزیلند گفت: وقتی این موضوع (یکسان دانستن اسلام و تروریسم) اتفاق می‌افتد، چگونه یک مرد در کشور غربی می‌تواند بین یک مسلمان میانه رو و یک مسلمان رادیکال تفاوت قائل شود. چگونه می‌تواند تمایز قائل شود؟

وی افزود: متاسفانه کاری باید می‌شد، اما نشد... سران کشورهای اسلامی باید در مورد رشد اسلام هراسی موضع می‌گرفتند.

چهل و هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، امروز، دوم فروردین ماه، در اسلام‌آباد آغاز به کار کرد.

انتهای پیام
captcha