بسترهای تحقق شعار سال در آذربایجان‌شرقی فراهم شده است
کد خبر: 4046501
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

بسترهای تحقق شعار سال در آذربایجان‌شرقی فراهم شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های اشتغال استان در سال جدید، گفت: در سال گذشته با ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، چهار مرکز شتاب‌دهی و اورژانس کسب‌وکار، بستر مناسبی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در استان فراهم شده است.

حسین فتحی، مدیرکل تعاون آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، روز یکشنبه، 14 فروردین ماه، در جلسه کارگروه اشتغال و بازار کار استان، ضمن تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های اشتغال استان در سال جدید، گفت: در سال گذشته با ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، چهار مرکز شتاب‌دهی و اورژانس کسب‌وکار، بستر مناسبی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در استان فراهم شده است.

وی افزود: ایجاد زیست‌بوم اشتغال، تحول در آموزش‌های مهارتی، ایجاد کسب‌وکارهای تعاونی و خوشه‌ای، ایجاد کرسی‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها، سامان‌دهی مشاغل خرد و خانگی، شناسایی ایده‌های جدید کارآفرینی و تلاش برای تجاری‌سازی آنها از جمله برنامه‌های حوزه اشتغال استان در سال جدید است.

فتحی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۱، گفت: تعهد استان آذربایجان‌شرقی در این تفاهم‌نامه، بالغ بر ۴۵ هزار شغل جدید است که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسئول، این رقم را به بیش از ۵۲ هزار شغل افزایش دادیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: تعهد استان در سال گذشته نیز ۱۵ هزار شغل بود که در پایان سال، با وجود عدم ثبت اطلاعات برخی دستگاه‌ها، بیش از ۱۶ هزار اشتغال جدید ثبت شد.

انتهای پیام
captcha