دانشجوی تحول خواه می‌تواند در همه عرصه‌ها اثر گذار باشد
کد خبر: 4052728
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

دانشجوی تحول خواه می‌تواند در همه عرصه‌ها اثر گذار باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: دانشجوی تحول خواه و تحول‌گرا همراه با ایجاد حرکت جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روشها و کارکردها می‌تواند در همه عرصه‌ها اثر گذار باشد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، ششم اردیبهشت‌ماه، در دیدار با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی استان با بیان اینکه قشر دانشجو ظرفیت‌های بزرگ و خوبی دارند و می‌توانند در تمامی عرصه‌ها کمک کرده و در تحقق هویت دینی تلاش کنند گفت: یکی از موارد مهمی که مقام معظم رهبری همیشه به آن تاکید دارند تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در جامعه است لذا نیاز است که تشکل‌های دانشجویی به این مساله توجه ویژه کرده و این را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار بدهند.

وی افزود: شما دانشجویان باید حقوق مردم را مطالبه و پیگیری کنید و توجه به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حضور در تمامی مسایل از الویت های شما باشد.

آل‌هاشم، اظهار کرد: دیدارهای دانشجویی برای همه مسئولان شیرین و جذاب است چرا که نظرات خوبی توسط برادران و خواهران ارایه می‌شود و این نشان از سطح بالای فکری و دغدغه مندی جوانان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وجود تشکل‌های دانشجویی متعدد را فرصتی بزرگ برای کشور می‌دانند، خاطر نشان کرد: ایشان با تاکید بر نقش آفرینی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بعنوان مراکز تولید فکر و پیشران حرکت‌های جهادی در مسایل مختلف فکری و علمی به اینده امیدوار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشجوی تحول خواه و تحول گرا همراه با ایجاد حرکت جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روشها و کارکردها می‌تواند در همه عرصه‌ها اثر گذار باشد.

آل‌هاشم، خودسازی فردی و اجتماعی، تقویت مبانی معرفتی و پرهیز از انفعال و انحراف، داشتن روحیه آرمان خواهی و تحول خواهی، انتقاد در کنار پیشنهاد و پرهیز از پرخاشگری را از دیگر اولویت‌های تشکل‌های دانشجویی برشمرد و گسترش جبهه انقلاب و پرهیز از داشتن صراحت در مقابل ایجاد کنندگان تردید، توجه به پیشرفت علمی، اهمیت به مساله عفاف و حجاب و حیای اسلامی در محیط دانشگاه، توجه به انقلابی و اسلامی ماندن دانشجو و دانشگاهی و پرهیز از غرب گرایی را از مسایل مهم خواند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دانشجو باید دارای بصیرت باشد و با چشم باز نگاه کند، خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی از فعال‌ترین و موثرترین تشکل‌های کشور هستند، اما چون مسیر انقلاب اسلامی مسیری رو به جلو و در حال پیشرفت است و در شرایط فعلی در فاصله گذار بین نظام اسلامی تا تحقق دولت اسلامی هستیم، نیاز است در این مسیر تشکل های دانشجویی تقویت شوند.

وی تصریح کرد: یکی از سوالات پر تکرار دانشجویان از مقام معظم رهبری این است که در شرایط زمان فعلی، نقش جوانان و تشکل‌های دانشجویی در انقلاب اسلامی چه نقشی است که ایشان در جواب می‌فرمایند تشکل‌های دانشجویی باید نقش حلقه میانی را بازی کرده و برای ایفای نقش در این حلقه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نگاه تشکل‌های دانشجویی نگاهی حرفه‌ای باشد و برای تحقق اهداف ورود جدی بکنند می‌توانند کمک موثری در پیشرفت انقلاب اسلامی داشته باشند، بعنوان مثال اگر در جهادسازندگی، جهاد علمی و جهاد تبیین تلاش مستمر داشته باشند. می توانند مسائل را بهتر و ویژه تر پیش ببرند.

آل‌هاشم خطاب به مسئولان نیز گفت: مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌های خود به دانشجویان هویت بدهند و برای حل نظام مسایل از آنان دعوت کنند.

انتهای پیام
captcha