ضعف و سستی در عرصه فرهنگ قابل قبول نیست
کد خبر: 4055302
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

ضعف و سستی در عرصه فرهنگ قابل قبول نیست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اولویت قراردادن حوزه فرهنگ، گفت: دشمن با هر قدم سستی و کوتاهی ما در حوزه فرهنگ، ده‌ها قدم جلو می‌افتد.

ضعف و سستی در عرصه فرهنگ قابل قبول نیستبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 17 اردیبهشت، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با تأکید بر اولویت قراردادن حوزه فرهنگ، گفت: دشمن با هر قدم سستی و کوتاهی ما در حوزه فرهنگ، ده‌ها قدم جلو می‌افتد.

وی افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، فرهنگ کشور را می‌توان در سه عرصه مهم مشاهده کرد که شامل عرصه تصمیم گیری‌های کلان کشور، شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی و سیاست‌های کلان آموزشی دستگاه‌های فرهنگی است.

آل‌هاشم، با تأکید بر اهمیت، ارزش و حساسیت کار فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: تصور نشود که دشمن در جنگ نرم خوابیده است بلکه شبانه روز در حال تلاش برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از این حوزه است.

امام جمعه تبریز گفت: با وجود شرایط کرونایی در سال گذشته حدود هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار و ۱۸ دستور جلسه بررسی و ۲۱ مصوبه در این جلسات مصوب شد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات مهم این شورا در سال گذشته تنظیم به موقع نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی است و این استان جزو اولین استان های کشور در تنظیم این نقشه است.

آل‌هاشم یادآوری کرد: در این راستا باید کارگروه‌هایی جهت پیگیری نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی تشکیل شود و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیز مصوبات این شورا را پیگیری کند تا نتیجه مصوبات دیده شود.

وی گفت: در سال جدید نیز باید با جدیت به سمتی حرکت کرد که بود و نبود شورای فرهنگ عمومی مهم باشد و طوری نباشد که این شورا اثری در جامعه نداشته و بود و نبود آن تفاوتی در جامعه ایجاد نکند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: مسئولان دستگاه‌ها باید نسبت به فرهنگ دغدغه مند باشند و اگر هدف آنان برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی فقط رفع تکلیف باشد، اهداف این شورا محقق نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد و اعضای شورا باید به طور مرتب در جلسات حضور داشته باشند، اظهار کرد: توجه به فرهنگ را باید از خود شروع کرد و منظم بودن در جلسات شورا یکی از راه‌های توجه به این حوزه است.

انتهای پیام
captcha