امام خمینی(ره) باورها و ارزش‌های مردم را متحول ساخت
کد خبر: 4060838
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

امام خمینی(ره) باورها و ارزش‌های مردم را متحول ساخت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به تحولاتی که امام راحل در دنیا ایجاد کرد، گفت: امام(ره)، دین و دینداری را در کل دنیا، شعارها، خواسته‌ها، باورها و ارزش‌های مردم ایران را متحول ساخت.

حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز، ۹ خردادماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان این‌که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی مدیون آذربایجان است، اظهار کرد: هویت ایرانی اسلامی و تمامیت ارضی کنونی کشور مدیون خیزشی است که در مردم این دیار انجام گرفته است.

وی افزود: پیروی از اهل بیت(ع) به برکت مجاهدت‌های برخاستگان از این دیار اتفاق افتاده و انقلاب اسلامی بدون شهدای ارزشمند خطه آذربایجان ناقص خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ملت ایران و خطه آذربایجان وجود مبارک رهبری است که امروزه سکاندار نیابت رهبری امت اسلامی هستند.

رستمی با اشاره به فرا رسیدن ایام درگذشت امام راحل، اظهار کرد: امام (ره) به خدای خودش و وعده‌های پروردگار متعال ایمان داشت و علی رغم ناامیدی‌ها، مخالف خوانی‌های، ظاهر هیمنه شاه و گارد و درباریانش و دست خالی بودن یاوران، پیروزی ارزشمندی را محقق کرد.

وی با اشاره به تفاوت‌های ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب، افزود: دانشگاه از افتخارات نظام اسلامی است. پیش از انقلاب اسلامی تنها ۱۷۰ دانشجو در سطح کشور وجود داشت، اما امروز ایران دارای رتبه ۱۵ در تولید دانش دنیا است و در حیطه فناوری نانو جزو پنج کشور نخست دنیا محسوب می‌شود که با وجود گستردگی تحریم‌ها و محدودیت‌های آزمایشگاهی، کشورهای آلمان و ژاپن، مشتری‌های محصولات نانو ایران هستند.

وی با اشاره به تحولاتی که امام راحل در دنیا ایجاد کرد، ادامه داد: امام (ره)، دین و دینداری را در کل دنیا، شعارها، خواسته‌ها، باورها و ارزش‌های مردم ایران را متحول ساخت. حتی بنا به تعبیری، یهودیان دنیا یهودی تر و مسیحیان دنیا با تحولی که امام راحل ایجاد کرد، مسیحی تر شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها جزو خواسته‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در اوایل پیروزی انقلاب بوده اما کاری بسیاری دشوار است. اکنون اگر تصور شود که یک نهاد و یا یک مدیر می‌تواند تحولی مثل اسلامی شدن یک محیط را رقم زند، تصوری ساده انگارانه است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار اسلامی شدن دانشگاه‌ها این است که مدیریت دانشگاه معتقد به اسلامی شدن باشد و اساتید نیز در این مسیر معتقد حرکت کنند و سپس مجموعه‌های پیشروی دانشجویی نیز مطالبه داشته باشند.

رستمی، افزود: فضا و بستر اسلامی شدن دانشگاه‌ها در تبریز و آذربایجان شرقی وجود دارد و ما می‌توانیم در این مسیر سخت حرکت کنیم.

در پایان این مراسم، از زحمات حجت الاسلام علی خدیوی قدردانی و حجت الاسلام محمد انوری به عنوان رئیس استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha