طرح مسئله فلسطین در جهان اسلام از برکات اندیشه امام(ره) است
کد خبر: 4062445
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

طرح مسئله فلسطین در جهان اسلام از برکات اندیشه امام(ره) است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: موضوع فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام و همچنین مسئله مهم برای انسان‌های بیدار و با وجدان جهان، یکی از برکات اندیشه امام(ره) است.

حجت الاسلام انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، روز گذشته، 16 خردادماه، در مراسم بزرگداشت مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد در دانشگاه تبریز گفت: مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام و همچنین مسئله مهم برای انسان‌های بیدار و با وجدان جهان، یکی از برکات اندیشه امام(ره) است.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های شناختن عظمت افراد، پی بردن به شخصیت آن‌ها از طریق مطالعه آثار و اقدامات آن‌ها است.

انوری گفت: بزرگترین اقدام امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی است و تبیین بر اساس مبانی دینی و الهی این پدیده موجب درک عظمت واقعی این انقلاب و کار سترگ امام خمینی(ره) می‌شود.

وی با استناد به آیات قرآنی در زمینه تجلی قدرت الهی در هدایت مردم از ظلمت به سوی نور (ولایت عامه)، افزود: ما باید انقلاب اسلامی را متصل به وحی و در بستر دین که استمرار و امتداد حرکت از جهالت به سوی نور را منعکس کند، تبیین کنیم.

انوری افزود: در ۱۰ سال اول بعثت، واقعه غدیر، حماسه عاشورا، احیا شیعه توسط امام جعفر صادق(ع) و سایر حرکت‌های مشابه ائمه(ع) و بزرگان دین در همین امتداد بودند و امام خمینی(ره) در عصری که بشریت گرفتار ظلمت مدرنیته شده بود حرکت از جهالت به سوی نور را آغاز کرد و به سرانجام رساند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: حضرت امام(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی در مقابل اندیشه‌های دو گانه لیبرال غربی و مارکسیسم شرقی اندیشه و راه سوم به جهان ارائه کرد و آن همان اندیشه مکتب اسلام است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ماندگار در طول تاریخ بشریت و در امتداد تاریخی منتهی به ظهور حضرت حجت(عج) استمرار و پایدار خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha