لزوم ایجاد زیرساخت‌ برای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی
کد خبر: 4063589
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

لزوم ایجاد زیرساخت‌ برای تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ساخت و ساز در امامزادگان نقاط مختلف استان آغاز شده است، گفت: برای قطب فرهنگی شدن امامزادگان نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم و طی سال‌های اخیر برنامه‌هایی در قالب طرح‌های متنوع فرهنگی در جوار امامزادگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 21 خردادماه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت و ساز در امامزادگان نقاط مختلف استان آغاز شده است، گفت: برای قطب فرهنگی شدن امامزادگان نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم و طی سال‌های اخیر برنامه‌های مختلف فرهنگی در قالب طرح‌های متنوع در جوار امامزادگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون در آذربایجان‌شرقی، افزود: تعظیم، تکریم و گرامیداشت انسان‌های شایسته، فرهیخته، فرهنگساز و نقش آفرین در تاریخ و به خصوص در زمان بعد از حیات آن‌ها، لازمه محبت، عشق و ارادت به خاندان‌ عترت اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) است.

حسینی، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)، اجر و مزد رسالت خود را جز مودت اهل بیت(ع) قرار نداده است، افزود: اگر ما به این خاندان عترت دسترسی نداریم و نمی‌توانیم از نزدیک عرض ارادت به آن‌ها داشته باشیم، با عرض ارادت به جگرگوشه‌های مدفون در جای جای ایران اسلامی می‌توان مودت خود را به اهل بیت (ع) ابراز کرد.

وی بیان کرد: آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) تأکید زیادی بر زیارت اهل بیت(ع) دارند چرا که این زیارت، اعلام وفاداری صادقانه، ابراز علاقه و خودفراموشی انسان در مقابل ولی و جانان است.

حسینی گفت: زیارت، یک سفر مشتاقانه، آگاهانه و عاشقانه است که با راه دل شروع و با طی مسیر از طریق دل به مقصد رسیده و به بار می‌نشیند. زیارت پیامبر اکرم(ص)، امامان معصوم(ع)  و امامزادگان مدفون، مصداق رفتن به سمت کمال و تعالی است. 

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همگی موظف به ابراز ارادت به اهل بیت(ع) هستیم، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر رویکردی در راستای عمران و آبادانی امامزاده‌ها شکل گرفته اما کافی نیست.

وی با تقدیر از امام‌جمعه تلاشگر و مردمی تبریز، گفت: حمایت وی در راستای عمران و آبادانی امامزادگان استان مثال زدنی است.

انتهای پیام
captcha