جهاد تبیین راهکار مقابله با شبهه افکنی در زمینه دفاع مقدس است
کد خبر: 4063890
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

جهاد تبیین راهکار مقابله با شبهه افکنی در زمینه دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با شبهه افکنی دشمنان درباره هشت سال دفاع مقدس است.

امیردرایدار عباسی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار استان، امیر دریادار دوم رضا عباسی، روز گذشته، 22 خردادماه، در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با شبهه افکنی دشمنان درباره هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه تبیینی که جهادی نباشد تأثیرگذار نخواهد بود، افزود: بر همین اساس تبیین باید به شکل جهادی باشد و تبیینی که ماهیت جهادی نداشته باشد، تأثیر لازم را به خصوص در بین جوانان و نوجوانان نخواهد داشت.

عباسی اظهار کرد: ما هشت سال تمام در یک جنگ سخت شرکت کردیم و آنجا بود که عیار رزمندگان ما سنجیده شد، به این معنی که برخلاف ادوار گذشته تاریخ ایران که در جنگ‌ها بخشی از سرزمین‌ مان جدا می‌‌شد و به دست بیگانگان می‌افتاد، در پایان جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا نشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف واقعیات دفاع مقدس، ادامه داد: هر بار که به سالگرد یک عملیات مهم در این دوران نزدیک می‌شویم، دشمنان تلاش می‌کنند درباره آن شبهه‌افکنی کنند و دفاع مقدس را زیر سؤال ببرند.

وی با تأکید بر اهمیت جهادتبیین در مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس، یادآور شد: دستاوردهای مهم دفاع مقدس باید به شکل هنرمندانه و عامه پسند به نسل‌های جدید و جوان منتقل شود.

عباسی اضافه کرد: اولین دستاورد دفاع مقدس جلوگیری از اشغال و از دست رفتن خاک کشورمان بود و تجربه حضور در این جنگ باعث شد ما پیشران و پیشرو مسائل دفاعی و رزمی در دنیا شویم و دستاورد دیگر، رسیدن به خودباوری و باور به توانمندی‌های خودمان بود.

وی گفت: در روزگاری ما توانایی ساخت حتی سیم‌خاردار را نداشتیم، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم موشک‌های دوربرد، زیردریایی و انواع دیگر تجهیزات روز دنیا را تولید کنیم و این خود اتکایی محصول، تجربه گران‌قدر دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha