اساتید افرادی مانند شهید چمران تربیت کنند
کد خبر: 4065629
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی:

اساتید افرادی مانند شهید چمران تربیت کنند

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی،با بیان اینکه با الگو قرار دادن شهید چمران، باید استاد نمونه و در تراز انقلاب اسلامی را چون این شهید بزرگوار معرفی کنیم گفت: این الگو در عرصه‌های مختلف در دانشگاه‌ها مختلف پذیرفته شده است که افرادی چون شهید چمران را تربیت کنند.

میکائل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقیمیکائیل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سالروز شهادت شهید چمران به‌عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است، گفت: هدف اصلی آن انجام کارهای در زمین مانده‌ نظام جمهوری اسلامی ایران است و وظیفه‌ اصلی آن، انجام رسالت‌ها و ماموریت‌های دانشگاه است که تاکنون متولی برای آنها وجود نداشته است.

وی افزود: باید یادآور شد که بسیج اساتید سنگر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و در طول سال‌های گذشته یکی از وظایف اساسی بسیج اساتید شناسایی نیروهای علمی و انقلابی و معرفی آنها به‌عنوان مسئولان اجرایی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده است.

جمالپور اضافه کرد: التزام بخشی به فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها از جمله وظایف و ماموریت‌های اساسی بسیج اساتید بوده است که اکنون بعد از گذشت سال‌ها از تأسیس و راه‌اندازی این مجموعه‌ انقلابی، دوران پختگی خود را سپری می‌کنند؛ بنابراین بسیج اساتید چون بسیج مستضعفین وظیفه‌ حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و توسعه‌ گفتمان انقلاب اسلامی در کشور و منطقه و همچنین در عرصه‌های بین‌المللی را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در طول سال گذشته بسیج اساتید با برگزاری جلسات مختلف و بالا بردن مشارکت مردم در امر انتخابات و برگزاری راهیان نور بعد از دو سال تعطیلی و برگزاری اردوهای فرهنگی گام مهمی برداشته است و با لبیک گفتن به فرمایشات رهبر انقلاب در شعار سال اقدامات عملی، اساسی، مفید و مؤثری را در جهت توسعه‌ شرکت‌های دانش بنیان و مراکز اشتغال جوانان با استفاده از اساتید مومن و انقلابی دانشگاه‌ها برداشته است تا یک سری از کارها و برنامه‌های اساسی را عملیاتی کند. 

عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور تبریز، ادامه داد: کارنامه‌ بسیج اساتید در سال گذشته پربارتر بوده و باتوجه به اقدامات آن در عرصه‌های علمی، خود را متولی اجرای فرمایشات رهبر انقلاب می‌داند؛ از جمله در بحث سیاست‌های جمعیتی که یکی از کارهای زمین مانده‌ کشور بوده و مسئله‌ ملی است باید در زمینه‌ سیاست‌های نظام و دولت گام‌های علمی و تبیینی را بردارد.

وی یادآور شد: یکی از ماموریت‌های بسیج اساتید تعامل جدی با بسیج کارکنان و دانشجویان است و از ابتدای تأسیس آن تاکنون یکی از وظایف و برنامه‌های همه‌ اساتید بسیجی در تمامی کانون‌های دانشگاه‌ها افزایش تعامل، ارتباط و پیشرفت دانشجویان بوده است؛ به نحوی که یکی از امیدهای دانشجویان اساتید بسیجی است و از لحاظ علمی و سیاسی این اساتید در اختیار دانشجویان بوده‌اند و افزایش تعامل با دانشجویان یکی از اولویت‌های اساسی بسیج اساتید است.

جمالپور گفت: بسیج اساتید با در اختیار داشتن تجربه‌ای ارزشمند از سنوات گذشته و حضور در عرصه‌های مختلف دانشگاهی، ثروت عظیمی برای خود فراهم کرده است. 

رئیس اسبق سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی متذکر شد: امروزه به دلیل اینکه فضای حاکم در کشور و مدیران مراکز آموزش عالی بسیار مساعدتر از گذشته است، اساتید باید قدر این فضای فراهم شده را بدانند و در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب گام‌های اساسی بردارند.

وی بیان کرد: برداشتن گام‌های مؤثری در زمینه‌ ساخت تمدن نوین اسلامی و ارائه الگوی اسلامی و ایرانی برای ساخت دولت اسلامی نیز اهداف آنها است که براساس آراء رهبر معظم انقلاب، اکنون وظیفه‌ بسیجیان ارائه الگوی دولت اسلامی است تا زمینه‌ای برای ساخت تمدن نوین باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: براساس اینکه دانشگاه ارکان تمدن نوین اسلامی است، باید زمینه‌ را برای انجام کارهای علمی و روشنگرانه فرام کند و با مشارکت بسیج اساتید و کارکنان کارهای مهمی انجام و گام‌های مؤثری بردارد. 

جمال‌پور در ادامه اظهار کرد: وظیفه‌ بعدی این قشر، مشارکت جدی در امر جهاد تبیین است که امروزه براساس انواع حملات و هجمه‌هایی که در رسانه‌های بیگانه بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم، اساتید فرهیخته‌ دانشگاه و عالم اسلام باید در این جهاد تبیین حضور پر رنگ‌تری داشته و با ارائه‌ پیشرفت‌ها و بیان مشکلات و آسیب‌های تمامی قابلیت‌ها را به نمایش گذارند.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: روز بسیج اساتید روز شهادت شهید چمران است که براساس شخصیت او، در عین دانشگاهی و علمی بودن اهل اقدامات و فعالیت‌های میدانی هم بود و باور داریم که با الگو قرار دادن این شهید، باید استاد نمونه و در تراز انقلاب اسلامی را چون شهید چمران معرفی کنیم که این الگو در عرصه‌های مختلف در دانشگاه‌ها مختلف پذیرفته شده است بلکه افرادی چون شهید چمران را تربیت کنند.

انتهای پیام
captcha