پیروی از سیره شهدا موجب سربلندی کشور می‌شود
کد خبر: 4070453
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

پیروی از سیره شهدا موجب سربلندی کشور می‌شود

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آنچه که موجب سربلندی جامعه ماست پیروی از سبک و سیره شهداست، تأکید کرد: ما باید آرمان شهدا را بشناسیم و راه آنها را بلد باشیم.

امیردریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتشبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار استان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، 21 تیرماه، در جمع مردم عجب‌شیر در یادواره شهدای این شهر، با بیان اینکه آنچه که موجب سربلندی جامعه ماست پیروی از سبک و سیره شهداست،اظهار کرد: ما باید آرمان شهدا را بشناسیم و راه آنها را بلد باشیم.

وی افزود: شهدا در طول هشت سال جنگ، عزت و شرافت به ارمغان آورده و خون آنها تمامیت ارضی کشور را حفظ کرده و انقلاب ما را از طرح براندازی دشمنان مصون و جایگاه کشورمان را در منطقه اعتبار و ارزش والایی داده است.

سیاری، با تأکید بر مسئله ولایت‌مداری بیان کرد: همه چیز ما در پناه امنیتی است که شهدا برای این جامعه به یادگار گذاشتند و همه این دستاوردها به واسطه پیروی از ولی‌فقیه است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه دشمنان نظام همیشه برای این مرز و بوم دسیسه می‌کنند، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب مخالفان نظام با طرح‌ریزی ترور، شبهه‌افکنی، تحمیل جنگ علیه ملت، نظام اسلامی را با چالش روبرو کردند که همه این توطئه‌ها با درایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با پشتوانه مردم نقش بر آب شد.

وی با اشاره به پشت پرده جنگ استکبار با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در زمان جنگ از ۲۷ کشور اسیر جنگی داشتیم یعنی غربی‌ها با پشتوانه‌های مالی،امکانات و تجهیزات جنگی با تمام قوا علیه مردم و نظام ما در ستیز بودند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ وقتی دست دشمن از این ملت و نظام کوتاه شد تحریم را مطرح کرد و در همه ابعاد اقتصادی، نظامی و سیاسی به تحریم کشورمان پرداخت و تهاجم فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم و جنگ‌های نیابتی از دیگر اهداف دشمن بود.

امیر دریادار سیاری بر لزوم حفظ امنیت در جامعه تأکید و تصریح کرد: اگر امنیت نباشد آینده‌نگری هم وجود نخواهد داشت و این یک نعمت بزرگ است و جوانان ما باید قدر این را بدانند چراکه برای این مسئله خون‌ها ریخته شده است.

وی وظیفه جوانان امروزی را تبیین عنوان کرد و افزود: باید برای شرایط مختلف کشور در بحران، جنگ، فتنه‌ها و جنگ نرم با پشتیبانی مردم به خصوص جوانان غیور و ولایی آمادگی داشت چراکه دشمن، جوانان این مرز و بوم را نشانه رفته ‌است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به استعمار فرانو گفت: این نوع استعمار با جنگ نرم به دست می‌آید و دشمن وقتی که بر مغز جوانان ما تسلط پیدا کرد دیگر لازم نیست خود را به زحمت بیندازد و خواسته‌های آنها به خودی خود محقق می‌شود.

وی به حفظ انگیزه، امید و خودباوری در جوانان تأکید و بیان کرد: ما با شعار «مامی‌توانیم»، توانستیم قله‌های موفقیت را کسب کنیم و جوان ما با علم اندوزی و ادامه راه شهدا و با تبعیت از ولی فقیه می‌توانند بر دشمن امروزی مسلط شوند.

سیاری گفت: ما با پشتیبانی قوی مردم و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی تا آخرین قطره خون پای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم.

انتهای پیام
captcha