ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور علمای دینی در هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 4074629
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور علمای دینی در هیئت‌های مذهبی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تعداد دسته‌های عزاداری و هیئت‌های حسینی در استان بسیار زیاد است، ولی اکثر آنها روحانی ندارند و باید برای حضور علمای دینی در این هیئت‌ها برنامه‌ریزی شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، نهم مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: آئین‌های عزاداری ماه محرم و برپایی دسته‌های حسینی، تبلیغات سوء دشمنان برای ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی را نقش‌ بر آب می‌کند.

وی اظهار کرد: تعداد دسته‌ها و هیئت‌های حسینی در استان بسیار زیاد است، ولی اکثر آنها روحانی ندارند و باید برای حضور علمای دینی در این هیات‌ها برنامه‌ریزی شود.

خرم با اشاره به اینکه فرهنگ برگزاری مراسم در تبریز، محله‌محور است، افزود: مردم در محلات به صورت خودجوش در ایام مختلف برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجرا می‌کنند و در یک مکان خاص جمع نمی‌شوند. ضروری است این موضوع مورد مطالعه تخصصی و کارشناسی قرار گیرد و مشخص شود که به محله‌محور بودن اکتفا کنیم یا تجمعات بزرگ را در تبریز تمرین و دنبال کنیم تا اجرایی شود.

وی اظهار کرد: بازتاب رسانه‌ای تجمعات مذهبی بسیار خوب است، ولی از طرف دیگر برگزاری مراسم به سبک سنتی، مردمی و محله‌محور نیز مزایایی دارد که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در سال جاری در رابطه با غنی‌سازی اوقات فراغت، اقدامات فرهنگی و ورزشی بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده و چندین جشنواره و المپیاد ملی در تبریز برگزار شد.

وی ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب نیز اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی خوبی صورت گرفت؛ ولی نیاز است در این حوزه کارهای بیشتری با استفاده از ابزارهای هنری و فضاسازی برای انتقال ارزش‌های اسلامی انجام شود. تلاش می‌کنیم فروشگاه‌های متنوع و مناسبی در رابطه با پوشاک و البسه حجاب راه‌اندازی شود و در کنار آن نیز نیاز است تا نمایشگاه دایمی و یا فصلی در استان در راستای ترویج پوشاک مناسب ایجاد و راه‌اندازی شود.

خرم همچنین بر تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی در اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت مردمی تأکید کرد و گفت: در مجموعه استانداری تلاش می‌کنیم سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی استان پیگیری شود و تا حد ممکن برای پشتیبانی منابع مورد نیاز در مقیاس استانی و شهرستانی محدودیتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha