گشایش نمایشگاه «هجرت در رکاب پیامبر(ص)» در عربستان
کد خبر: 4074681
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

گشایش نمایشگاه «هجرت در رکاب پیامبر(ص)» در عربستان

مرکز فرهنگی ملک عبدالعزیز نمایشگاهی با موضوع بررسی هجرت پیامبر(ص) در شهر ظهران برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، مرکز بین‌المللی فرهنگی ملک عبدالعزیز (إثرا) روز گذشته  اولین نمایشگاه خود با موضوع بررسی هجرت پیامبر را در تالار بزرگ این مرکز افتتاح کرد.

این نمایشگاه با عنوان «هجرت در رکاب پیامبر(ص)» همزمان با آغاز سال نوی 1444 هجری قمری با حضور مقامات بلندپایه، پژوهشگران هنر و تاریخ اسلامی، فرهیختگان و میهمانانی از کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به مدت 9 ماه در شهرهای (ریاض، جده و مدینه) برپا خواهد بود و سپس با هدف روشنگری یکی از مهمترین مقاطع تاریخ اسلام که همان هجرت پیامبر(ص) در سال 622 میلادی از مکه به مدینه است در تعدادی از شهرهای جهان برپا خواهد شد. 

عبدالله الراشد، مدیر مرکز فرهنگ جهانی ملک عبدالعزیز (اثراء) گفت: هجرت در رکاب پیامبر(ص) تنها یک نمایشگاه نیست، بلکه پروژه‌ای از آثار و مجموعه‌ای شامل 14 ایستگاه تعاملی است که به دقت توسط کارشناسان داخلی و بین‌المللی طراحی شده است. همچنین یک فیلم مستند و یک کتاب که داستان هجرت را بیان می‌کند در این نمایشگاه عرضه می‌شود. این مرکز به مدت سه سال با کمک بیش از 70 کارشناس و هنرمند به آماده‌سازی این نمایشگاه بین‌المللی پرداخته است.

الراشد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به بررسی گروهی از آثار تاریخی از جمله منسوجات، نسخه‌های خطی و کلکسیونی می‌پردازد که نشان‌دهنده غنای تمدن اسلامی است. همکاری با فعالان هنرهای اسلامی در تلاش برای پیشبرد این نمایشگاه و توسعه آن از جنبه‌های مختلف تمدنی، هنری و فرهنگی و ترکیب آن با کار میدانی و تحقیقات تاریخی باعث برتری این نمایشگاه شده است.

این نمایشگاه تجربه‌ای غنی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که از طریق آن به بررسی دقیق موضوع هجرت پیامبر اکرم(ص) می‌پردازد و میراث ریشه‌دار شبه جزیره عربستان را برجسته می‌کند.

این نمایشگاه با روایت داستان هجرت پیامبر اکرم ص، علاوه بر روشن کردن بخشی از فرهنگ‌ جهانی، رویدادها و داستان‌های مربوط به هجرت را از طریق موزه، همراه با فیلم‌های کوتاه و صحنه‌های گرافیکی تشریح  می‌کند که دریچه‌ای را برای گفت‌وگو و تبادل دانش باز می‌کند.

انتهای پیام
captcha