هدف از جشنواره ابوذر؛ ایجاد بستری برای حرکت جبهه‌ای
کد خبر: 4075146
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

هدف از جشنواره ابوذر؛ ایجاد بستری برای حرکت جبهه‌ای

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر در تلاش است بستری را فراهم کند تا یک حرکت همگانی و جبهه‌ای انجام دهد.

مهدی شاد، مسئول بسیج رسانه استانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی شاد، مسئول بسیج رسانه استان، امروز 10 مردادماه در نشست خبری ششمین جشنواره‌ رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه امسال هم جشنواره ابوذر در ایستگاه ششم کار خود را آغاز کرده و همواره ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا دغدغه این دوره از جشنواره تعارف‌ها نباشد و در حقیقت جشنواره ابوذر جشنواره تعارف‌ها و فرمایشی نیست، بلکه جشنواره ابوذر در تلاش است بستری را فراهم کند تا یک حرکت همگانی و جبهه‌ای انجام دهد.

وی عنوان کرد: این حرکت همگانی برای دو بیان مسئله و حل مسئله است. ما معتقدیم که صاحبان قلم و اهالی رسانه، فرهیختگان این جامعه هستند و نسبت به مسائلی که می‌بینند کار تحقیقی و کار عمیق فکری می‌کنند و در حقیقت صاحبان اصلی تحلیل یک مسئله نیز هستند.

مسئول بسیج خراسان رضوی اظهار کرد: لذا شناسایی، کشف، پرداخت و ارائه مدلی برای حل مسئله مهم‌ترین دغدغه ماست برای اینکه در جشنواره ابوذر یک حرکت همگانی انجام دهیم.

شاد خاطرنشان کرد: ما در جشنواره ششم از نخبگان و صاحبان اندیشه در شهر و استان کمک خواسته‌ایم. به گونه‌ای که جمعی از همکاران ما از جمله مدیران و صاحب نظران حوزه رسانه در استان جدای از جهت‌گیری فکری و سیاسی خود در مجموعه رسانه‌ای، شورای راهبردی بسیج رسانه تلاش کرد تا سیاست‌ها، خط مشی و مسائلی که می‌تواند در جشنواره ابوذر مطرح شود را لیست کنند.

وی عنوان کرد: این جشنواره علی‌رغم اینکه به برخی از مسائل ملی پرداخته، تلاش کرده است تا در حوزه مسائل بومی خراسان رضوی چند شاخصه اساسی را به عنوان محورهای خود قرار دهد که در اینجا می‌توان به دو شاخص اساسی اشاره کرد. یکی از این شاخصه‌ها مسئله هویت خراسان و مشهد است که این مسئله برای ما در این جشنواره بسیار مهم است.

مشهد صرفا یک شهر راهبردی نیست

مسئول بسیج خراسان رضوی بیان کرد: ما بر این باور هستیم که مشهد صرفا یک شهر راهبردی نیست، بلکه مشهد میزبان جریان زیارت و فرهنگ رضوی است و همواره این مقوله‌ها بخش اصلی انقلاب اسلامی است.

شاد اظهار کرد: این در حالی است که هر تمدنی پشتوانه اندیشه‌ای است که دارد و انقلاب اسلامی پشتوانه مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) است. مشهد میزبان اصلی هویت دینی، شیعی و گفتمانی که منظور امام رضا(ع) است. پس طبیعی است مشهد و خطه خراسان به واسطه اینکه میزبان دال مرکزی انقلاب اسلامی است همواره دچار چالش‌ها و تهدیدها باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد هستیم که مشهد به عنوان یکی از کانون‌های اساسی شکل‌گیری اصول انقلاب اسلامی معرفی می‌شود. اگر بناست مدلی برای جنس نگاه انقلاب اسلامی به زن مخابره شود، آن چیزی مخابره می‌شود که در مشهد ارائه می‌شود. در حوزه مدیریت اجتماعی انقلاب اسلامی اگر بناست که مدلی ارائه شود تلاش می‌شود، آن چیزی مخابره شود که در مشهد مخابره می‌شود.

مشهد؛ بسترگاه جدی در حوزه چالش‌ها و تهدیدها

مسئول بسیج خراسان رضوی تأکید کرد: لذا ما مشهد را به عنوان بسترگاه جدی در حوزه چالش‌ها و تهدیدها می‌بینیم. به گونه‌ای که اگر به اتفاقات سال جاری نگاهی داشته باشیم شاهد هستیم که در‌ حوزه نارضایتی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از ابتدای سال جاری تاکنون با موج سینوسی مدام با این چالش‌ها مواجه بودیم که شاید سایر شهرهای کشور با نسبت پایین‌ترین نسبت به مشهد با این چالش‌ها مواجه بوده باشند.

شاد عنوان کرد: ما بر این باور هستیم که جشنواره ابوذر با حضور اصحاب رسانه یک کار جبهه‌ای را روایت‌گری می‌کند که منظور از این روایت، روایت ظرفیت‌ها، امیدها، رویش‌ها، فرصت‌ها، ضعف‌ها و چالش‌ها است.

وی با بیان اینکه صدای خبرنگاران را برای روایت صریح و آشکار نباید خفه شود، اظهار کرد: مشهد همواره با چالش‌های متنوعی مواجه است، از این‌رو مطالبه و تلاش ما این است که به رسانه‌ها در جهت روایت صریح و آشکار اتفاقات و رویدادها کمک کنیم. در واقع اگر زمانی‌که اتفاقی رخ می‌دهد، اما رسانه‌ها روایت آشکاری نکنند باید در کمترین زمان دروغ‌ها، بی اخلاقی‌ها و روایت‌های کذب را از رسانه‌های بیگانه جمع کنیم.

مسئول بسیج خراسان رضوی بیان کرد: در جشنواره ابوذر تلاش کردیم محورهای مهمی مانند هویت خطه خراسان و مسئله زن در مشهد را مورد توجه قرار دهیم. این در حالی است که امروزه مشهد به پشتوانه‌سازی فکری و گفتمانی انقلاب اسلامی نسبت به زن، تبدیل شده است.

انتقاد یکی از خبرنگاران به برگزاری جشنواره ابوذر

شاد در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران که در خصوص حقوق و مزایای خبرنگاران استان که باید به این موارد بیشتر پرداخته شود و به جای برگزاری جشنواره ابوذر باید به این موارد پرداخته شود؛ مطالبه کرد، گفت: جشنواره ابوذر جایی است که از خبرنگاران حمایت می‌شود و نوعی توجه به این قشر از جامعه است. در حقیقت مهم‌ترین اتفاقی که این جشنواره رقم می‌زند این است که به خبرنگاران توجه کند تا آن دسته از افرادی که تلاش می‌کنند و اثر فاخری را تولید می‌کنند دیده شوند.

وی ادامه داد: ما در حد توان خود در تلاش هستیم تا بتوانیم آنگونه که باید در راستای حمایت از خبرنگاران اقداماتی انجام دهیم که یکی از این اقدامات برگزاری این جشنواره است. اما به هر حال نباید انتظار داشت که این اقدامات در طی مدت کوتاهی نتیجه‌بخش باشد.

انتهای پیام
captcha