۷۸ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 4075979
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

۷۸ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جمعیت تحت حمایت این نهاد در استان حدود ۷۸ هزار خانوار است، گفت: 22 هزار خانوار جدید، فقط در 2 سال شیوع کرونا، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد استان، امروز 13 مردادماه، در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۴۵ هزار سهمیه ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافته که سهم کمیته امداد از این رقم ۲۵ هزار فرصت شغلی است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی خاطرنشان کرد: امسال یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد استان اختصاص یافته است.

ملامهدی، از پرداخت وام اشتغال یکصد میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای هر فرد مددجو خبر داد و افزود: آموزش و نظارت بر نحوه هزینه کرد وام، دلیل موفقیت کمیته امداد در ایجاد اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، رسالت اصلی این نهاد را ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان بیان کرد و گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار کمیته امداد گذاشته شد که این نهاد موظف به ایجاد ۱۶ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی بود و در پایان سال برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی توجه به ساخت مسکن محرومان را از دیگر اولویت های کمیته امداد برشمرد و افزود: سال گذشته یک هزار مسکن محرومان افتتاح شد و امسال در هفته دولت ۷۰۰ مسکن تحویل مددجویان می شود.

وی هدف گذاری کمیته امداد آذربایجان شرقی برای ساخت مسکن در سال جاری را ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن اعلام و خاطرنشان کرد: 606 مددجو در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که تامین آورده اولیه آن برعهده کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه جمعیت تحت حمایت این نهاد در استان حدود ۷۸ هزار خانوار است افزود: 22 هزار خانوار جدید، فقط در 2 سال شیوع کرونا، تحت پوشش قرار گرفته اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش در استان پرداخت شده می شود.

انتهای پیام
captcha