اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4083120
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۷ پایگاه در طرح سنجش سلامت نوآموزان در مناطق مختلف استان دایر شده است، گفت: در این طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان پیش از ورود به دبستان، مورد ارزیابی و غربالگری قرار می‌گیرد.

طرح سنجش سلامت، نوآموزان، آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، مریم خوشبخت، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی،گفت: امسال حدود ۷۲ هزار کلاس اولی در استان داریم که تا 30 شهریورماه، سلامت آنها سنجش می‌شود.

وی اظهار کرد: ۴۷ پایگاه در طرح سنجش سلامت نوآموزان در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی دایر شده که تعداد ۲۰ پایگاه به صورت دو نوبته فعال است.

خوشبخت، با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان پس از پیش ثبت نام در کلاس اول و با مراجعه به پایگاه‌های سنجش آغاز می‌شود گفت: در این طرح نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، فرم بدن، قد، دندان، پوست و شپش و همچنین استعداد تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

خوشبخت افزود: طرح غربالگری از ۱۱ تیرماه 1401 آغاز شده و تا سی‌ام شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح در مناطق و شهرهای کوچک‌تر تمام شده اما در شهرهای بزرگ همچون تبریز، مرند و مراغه ادامه دارد، از اولیا دانش آموزان خواست تا قبل از اتمام زمان مقرر، نسبت به غربال و سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha