سرانه فضای آموزشی اردبیل پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است
کد خبر: 4085290
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

سرانه فضای آموزشی اردبیل پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با توجه به این که سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است بنابراین مجبور به مدیریت سه‌نوبته مدارس در برخی مناطق هستیم.

کلاس درسبه گزارش ایکنا از اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۲ شهریورماه، در جلسه شورای معاونین شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: کمبود شدید فضای آموزشی نیازمند نهضت مدرسه‌سازی است و با توجه به این که سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل پایین‌تر از نصف میانگین استاندارد کشوری است بنابراین  در برخی از شهرستان‌های استان مدارس به صورت دو نوبته اداره می‌شود.

وی بیان کرد: امری لازم و ضروری است تا برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم با جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز کمبود شدید فضاهای آموزشی را که تبدیل به بحران شده برطرف کنیم چرا که مدارس سه نوبته نیز در این مناطق مشاهده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: افزایش سالانه پنج هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان موضوعی است که اهمیت به توسعه سرانه فضای آموزشی را در استان مشخص می‌کند و به همین منظور باید برای جبران کمبود فضاهای آموزشی هر سال 15 باب مدرسه در اردبیل احداث شود.

صفری اظهار کرد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس استان به عمل آمده و با تلاش‌های به عمل آمده بازگشایی مدارس از اول مهر ماه با شرایط مناسب انجام خواهد یافت و هیچ کلاسی بدون معلم در اول مهر ماه نخواهیم داشت و با توجه به اینکه ثبت‌نام و کلاس‌بندی‌ها تمام شده هیچ دانش‌آموزی بدون نیمکت و صندلی نمانده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تخصیص اعتبارات وضعیت اردوگاه‌های استان ساماندهی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: اگر برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی پای کار نیاییم و برای جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز  در شهرستان‌های شمالی استان اقدامی جهادی نکنیم، کمبود شدید فضاهای آموزشی که در وضعیت فعلی داریم تبدیل به بحران شده و شاهد مدارس سه نوبته هم در این مناطق خواهیم بود.

صفری از مدیریت صحیح  فضای آموزشی مدارس سمپاد از راه‌اندازی اردوگاه تفریحی - تربیتی دانش‌آموزی این شهرستان خبر داد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمر و صرف هزینه‌های مورد نظر و تخصیص اعتبارات وضعیت اردوگاه ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha