نمایش نسخه‌ای از کفش منسوب به پیامبر(ص) در نمایشگاه ریاض + فیلم
کد خبر: 4091839
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

نمایش نسخه‌ای از کفش منسوب به پیامبر(ص) در نمایشگاه ریاض + فیلم

عربستان سعودی در نمایشگاهی با عنوان هجرت در رکاب حضرت محمد(ص) نسخه‌ای از کفش منسوب به پیامبر اکرم را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، نمایشگاه «هجرت در رکاب حضرت محمد» در مرکز فرهنگ جهانی ملک عبدالعزیز «اثرا» یک نسخه برابر اصل از کفش های پیامبر اسلام(ص) را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه درصدد است موضوع هجرت پیامبر(ص) را به سبک معاصر به نمایش گذارد و در همین راستا، نسخه‌ای از کفش‌های پیامبر اسلام را به نمایش گذاشته است که طبق روایت ابن عساکر حدیث‌شناس مغربی قرن 13، توسط صنعتگران اندلسی ساخته شده است.

این نمایشگاه که به همت سعود بن نایف بن عبدالعزیز، امیر منطقه الشرقیه عربستان سعودی برپا شده  آغاز سال هجری را به نمایش گذاشته و مسئولین و پژوهشگران هنر و تاریخ اسلام و فرهیختگان و مهمانان از کشورهای مختلف جهان در مراسم افتتاح آن حضور داشتند.

این نمایشگاه به مدت نُه ماه ادامه دارد و از ریاض به جده و مدینه منوره و سپس چند شهر جهان منتقل می‌شود و هدف از آن روشنگری یکی از مهم‌ترین حوادث مهم تاریخ اسلام یعنی هجرت رسول اکرم(ص) در سال 622 میلادی از مکه به مدینه منوره خوانده شده که منجر به تولد جامعه‌ای شد که امروز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
captcha