کمپین سازمان‌های افراطی علیه محصولات حلال در هند
کد خبر: 4092876
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

کمپین سازمان‌های افراطی علیه محصولات حلال در هند

هندوهای افراطی در ایالت کرناتکه کمپینی را برای تحریم محصولات حلال در طول جشن دیوالی راه انداخته‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از هندوستان تایمز، سازمان‌های هندو در ایالت کرناتکه هند کمپینی را راه‌اندازی کرده‌اند که از مردم می‌خواهند  در طول جشن دیوالی، محصولات دارای گواهی حلال را تحریم کنند.

این سازمان‌ها همچنین کمپینی را برای ممنوع شدن صدور گواهی حلال به راه انداخته‌اند، زیرا به ادعای آنها این امر  منجر به «غلبه اقتصادی یک دین بر دین دیگر» می‌شود.

موهان گودا، از رهبران یک گروه افراطی هندو اعلام کرده که مبارزه با حلال در سراسر جشنواره دیوالی ادامه خواهد داشت. در این کمپین، از مردم خواسته شده است که از خرید محصولاتی که دارای گواهی حلال هستند، خودداری کنند. 

سه روز پیش یکی از گروه‌های افراطی هندو نشستی را علیه محصولات حلال برگزار کرد و از مردم خواست که هیچ محصولی را که دارای گواهی حلال است، خریداری نکنند. در همین حال، اداره پلیس کرناتکه با توجه به حساسیت موضوع، خواستار هوشیاری مردم در سراسر ایالت برای حفظ نظم و قانون شد.

سازمان‌های هندو روز گذشته (سه‌شنبه) از فروشگاه‌های زنجیره‌های غذایی چندملیتی خواستند مواد غذایی حلال و غیر حلال را در مراکز فروش خود جدا کنند.

با راه‌اندازی کمپینی علیه غذاهای حلال، برخی افراد نیز تظاهراتی را در خارج از برخی شعبه‌های «کی اف سی» و «مک دونالد» برگزار کردند. گروه‌های راست‌گرا مانند «هندو جانجاگروتی سامیتی» و «سریرم سنا» دست به دست هم داده‌اند و از این شرکت‌ها خواسته‌اند که گوشت دارای گواهی حلال را به غیرمسلمانان عرضه نکنند.

گودا در حالی که تظاهراتی را در بنگلور در مقابل یک فروشگاه مک دونالد و کی اف سی برگزار می‌کرد، گفت: مک دونالد و کی اف سی فقط گوشت‌های دارای گواهی حلال را سرو می‌کنند. اجبار هندوها به خوردن گوشت حلال بر خلاف مذهب هندوست. ما یادداشتی را به KFC و مدیریت مک‌دونالد ارائه کرده‌ایم که محصولات حلال را به هندوها ارائه نکنند.

گروه‌های راست افراطی همچنین نسبت به تظاهرات گسترده در سراسر ایالت و تحریم سراسری محصولات این شرکت‌ها در صورت عدم اجرای خواسته‌های خود هشدار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha