ضرورت مدل‌سازی حماسه‌های دفاع مقدس برای نسل امروز
کد خبر: 4098503
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

ضرورت مدل‌سازی حماسه‌های دفاع مقدس برای نسل امروز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، با اشاره به حماسه‌آفرینی رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: ما نیازمند آن هستیم که چنین فداکاری‌ها و مقاومت جانانه‌ای برای نسل جوان مدل‌سازی شود.

امیردریادار عباسی، مدیرکل حفظ آثار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار استان، امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، امروز 19 آبان‌ماه، در مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره‌های «فانوس»، «ترنم فتح» و «سنگر» که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز همگان به اهمیت هنر در تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ غنی آن دوران یعنی ایثار و فداکاری برای اعتلای میهن اسلامی پی برده‌اند.

وی افزود: تلاش ما این است که از ظرفیت هنری استان حداکثر بهره را ببریم و هنرمندان عزیز را برای فعالیت در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس پای کار بیاوریم.

عباسی، به اهمیت مدل‌سازی و الگوسازی درباره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی به تاریخ دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم هنگامی که شهر سوسنگرد به محاصره و اشغال نیروهای عراقی درمی‌آید، جمعی از رزمندگان آذربایجان شرقی که هیچ مشابهت زبانی یا قومی با مردم آن منطقه ندارند عازم خوزستان می‌شوند و با جان‌فشانی‌های فراوان آن حماسه‌های بزرگ را می‌آفرینند؛ علل و عوامل چنین روحیه مقدسی باید برای جوان و نوجوان نسل امروز تبیین شده و برای او مدل‌سازی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با مروری بر خاطرات رزمندگان حاضر در عملیات آزادسازی سوسنگرد افزود: یکی از فرماندهان عراقی صراحتا اذعان کرده که ما تصور می‌کردیم در سوسنگرد با یک لشکر نیرو طرف هستیم؛ این مسئله موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است و ما نیازمند آن هستیم که چنین فداکاری و مقاومت جانانه‌ای برای مدیریت‌های امروز هم مدل‌سازی شود.

وی تأکید کرد: مصمم هستیم با مشارکت، ابتکارات و انتقادات هنرمندان عزیز در عمل به رسالت خود کوشش کنیم و مانع از تحریف یا فراموشی این واقعه مهم تاریخ کشورمان شویم.

عباسی، خواستار توجه همه مسئولین امر به موضوع هنر دفاع مقدس و مقاومت شد و ابراز داشت: همه مدیون دفاع مقدس و شهدا هستیم و هر جایگاهی که داریم، نتیجه ایثار رزمندگان دلاور کشورمان است. لذا همگی وظیفه داریم به پاسداشت این حماسه بزرگ اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha