رسانه‌های هند، مروج تبعیض و خشونت علیه اقلیت مسلمان
کد خبر: 4101536
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
در یک گزارش تازه مطرح شد؛

رسانه‌های هند، مروج تبعیض و خشونت علیه اقلیت مسلمان

گزارش جدید شورای حقوق اقلیت‌ها در هند نشان می‌دهد که مسلمانان این کشور با کاهش اجباری مشارکت در جامعه روبرو هستند. در این گزارش از وضعیت نامناسب اقلیت‌های مذهبی در هند ابراز نگرانی و اعلام شده است که رسانه‌های نوشتاری و تصویری این کشور در دامن زدن به اسلام‌هراسی نقش پررنگی دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از توسیرکلز، در گزارش جدید شورای حقوق اقلیت‌ها در هند(CMRI) آمده است که مشارکت اقلیت‌های مذهبی در هند با کاهش روبرو شده است.

این گزارش که با عنوان «گزارش اقلیت‌های مذهبی در هند (2021)» منتشر شد، به نقش منفی رسانه‌ها، از طریق برنامه‌های پربیننده و روزنامه‌ها، در ارائه اطلاعات گمراه‌کننده از اقلیت‌ها اشاره کرده است.

گزارش به دو بخش تقسیم شده است. هر بخش شامل چندین فصل است که به اتفاقاتی می‌پردازد که نشان می‌هد چگونه اقلیت‌ها در هند مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

این گزارش به داستان‌های ستمدیدگانی که آزار و اذیت و تجربیات زیسته خود را روایت کرده‌اند پرداخته است. ایده اولیه این گزارش تهیه سندی برای ترسیم آزار و اذیت اقلیت مسلمان در سال 2021 بود. شورای حقوق اقلیت‌ها در هند (CMRI) دریافت که اقلیت سیک و مسیحی هند نیز همچون مسلمانان با تبعیض و فشار سیستماتیک روبرو هستند. 

این گزارش شامل بخش‌هایی درباره اسلام‌هراسی جنسیتی، وضعیت سیک‌ها در هند، تصویر رسانه‌ای از اقلیت‌ها، سرکوب مؤسسات آموزشی مسیحی، جنایات ناشی از  نفرت‌ دینی و سخنان نفرت‌انگیز علیه اقلیت‌ها و مقاومت دانشجویان مسلمان در دانشگاه‌ها است.

این گزارش ضمن بررسی تعصب رسانه‌ها علیه اقلیت‌های مذهبی در هند خاطرنشان می‌کند سوگیری علیه اقلیت‌های مذهبی در رسانه‌های خبری هند از ابتدا وجود داشته و رسانه‌ها به‌طور چشمگیری در نقش خود در پاسداری از دموکراسی شکست خوردند.

در این گزارش مصادیقی از جمله قتل سازمان‌یافته مسلمانان در دانشگاه‌های هند، جرم‌انگاری دانشجویان مسلمان، ربایش فعالان مسلمان، وحشیگری پلیس در دانشگاه‌ها، حبس دانشجویان و اساتید مسلمان به عنوان نمونه‌های اسلام‌هراسی هدفمند در این کشور بررسی شده است.

انتهای پیام
captcha