مشارکت دانشجویان 16 استان در جشنواره ملی «شعر باران»
کد خبر: 4101937
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

مشارکت دانشجویان 16 استان در جشنواره ملی «شعر باران»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس از ارسال 556 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی «شعر باران» از دانشجویان 16 استان کشور خبر داد.

محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس امروز، 2 آبان در اختتامیه سومین جشنواره ملی «شعر باران» با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های شعر با هدف حفظ و ارتقای زبان فارسی به انجام می‌رسد، گفت: شعر هویت ملی ماست که برای حفظ آن باید تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن برای گرفتن هویت ما تلاش می‌کند، افزود: زبان فارسی هویت ماست که باید برای حفظ آن بکوشیم و جشنواره «شعر باران» فرصت خوبی برای حفاظت از زبان فارسی به عنوان هویت ملی ما به شمار می‌رود.

غلام‌پور با اشاره به شروع به کار سومین جشنواره «شعر باران» اظهار کرد: این جشنواره 26 آبان سال گذشته و با رونمایی از پوستر سومین جشنواره «شعر باران» و با همکاری دانشگاه شیراز، دانشگاه سلمان فارسی، دانشگاه جهرم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، بسیج دانشجویی و بسیج هنرمندان فارس، سازمان اسناد و کتابخانه ملی و .‌‌.. آغاز به کار کرد.

دبیر جشنواره ملی «شعر باران» ادامه داد: 2 ماه برای ارسال آثار به شرکت کنندگان در این جشنواره مهلت داده شد و طی این مدت 556 اثر از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در این میان، بیشترین آثار از فارس و ایلام بود و حضور دانشجویان در این جشنواره قابل تقدیر است.

وی با اشاره به داوری دقیق آثار ارسالی به جشنواره طی چند مرحله بیان کرد: در حوزه شعر نو نفر اول و دوم نداشتیم چون شاید روی شعر نو زیاد کار نشده است و معتقدم که فضای جامعه باید به سمت شعر نو برود و این فضا هم تقویت شود.

غلام‌پور افزود: بیشتر آثار ارسالی به جشنواره کلاسیک بودند و موضوع سومین دوره این جشنواره شعر دانشجویی، «حضرت زهرا(س)» و مادر و یک بخش آزاد هم بود و آثار خوبی به جشنواره ارسال شد که در نهایت 10 اثر به عنوان منتخبان نهایی انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره جشنواره «شعر باران» هم اعلام کرد: فرصت معرفی شعرهای ملی و مذهبی ما در سطح دنیا با ترجمه شعر در چهارمین دوره این جشنواره فراهم خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: قرآن و عترت بخش اصلی جشنواره چهارم خواهد بود و بخش ویژه حضرت شاهچراغ (ع) با جایزه ویژه هم در دوره چهارم جشنواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha