مسئولان بودجه‌هایی برای جلسات هفتگی قرآن اختصاص دهند
کد خبر: 4107202
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
جلسات هفتگی قرآن فارس؛ رویش‌ها و چالش‌ها / 2

مسئولان بودجه‌هایی برای جلسات هفتگی قرآن اختصاص دهند

مسئول جلسات هفتگی قرآن مسجد خاتم الانبیا(ص) و دارالقرآن امام جعفر صادق(ع) در شیراز با اشاره به تأثیر اعمال تشویق‌های نقدی و غیرنقدی برای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی به خصوص برای کودکان، خواستار همکاری مسئولان برای تخصیص بودجه‌ برای جلسات هفتگی قرآن شد.

جلسات هفتگی قرآناحمدعلی باروتی، مسئول جلسات هفتگی قرآن مسجد خاتم‌الانبیا(ص) و دارالقرآن امام جعفر صادق(ع) در شیراز در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به روزهای برگزاری این جلسات گفت: جلسات هفتگی قرآن در مسجد خاتم الانبیا(ص) واقع در شهرک گلستان شیراز شنبه هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود و 60 نفر در این جلسات از تمام رده‌های سنی از کودک تا مسن و جوان شرکت می‌کنند.

وی، زمان برگزاری جلسات هفتگی قرآن دارالقرآن امام جعفر صادق(ع) واقع در بلوار سرداران را هم روزهای سه‌شنبه عنوان کرد و افزود: این جلسات برای فرهنگیان ساعت 6 تا 7:30 صبح روزهای سه‌شنبه با محوریت نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

باروتی با تأکید بر اینکه در جلسات هفتگی واقع در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) شهرک گلستان، قرائت و تفسیر آموزش داده می‌شود، بیان کرد: در این جلسات اگر استقبال جوانان افزایش یابد، صوت و لحن هم می‌توانیم برگزار کنیم و به برخی از شرکت‌کنندگان هم که سئوالات تخصصی دارند در حال حاضر مخارج حروف را آموزش می‌دهم.

این مدرس قرآن با تأکید بر اینکه جذب نوجوانان و جوانان به تشویق و برگزاری برنامه‌های جانبی نیاز دارد، گفت: در مسجد خاتم الانبیا(ص) 20 کودک در جلسات هفتگی قرآن حضور می‌یابند و قطعاً این مسئله به تشویق‌ها هم باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در این جلسه برای شرکت‌کنندگان جوایز در نظر می‌گیرم و برای نوجوانان و جوانان هم اردوهایی برگزار می‌کنیم که موجب تشویق آن‌ها می‌شود. علاوه بر جوایز غیرنقدی، جوایز نقدی هم اهدا می‌کنیم که البته این موارد با هزینه خودمان و اگر کمک مردمی باشد تأمین می‌شود و از مسئولان انتظار داریم هزینه‌هایی برای این جلسات هفتگی قرآنی در نظر بگیرند.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن یک مکان دائمی در شهرک گلستان برای برگزاری این جلسات هفتگی شد و تصریح کرد: یک ساختمان شهرداری در شهرک استقلال احداث شده است که اگر یکی از اتاق‌های آن به صورت دائمی به برگزاری جلسات هفتگی قرآن اختصاص داده شود بسیار موثر و کارساز خواهد بود و نوجوانان و جوانان را برای شرکت در جلسات تشویق می‌کنند تا نیاز نباشد برای شرکت در این کلاس‌ها به اماکن دیگری در سطح شهر مراجعه کنند.

باروتی با اشاره به تخصصش در عرصه کتابت قرآن نیز اظهار کرد: اگر شهرداری چنین اقداماتی انجام دهد، می‌توان در کنار این جلسات قرآنی، آموزش خوشنویسی قرآن را برای علاقه‌مندان  راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در جلسات هفتگی قرآنی هم اظهار کرد: از سال 56 سابقه فعالیت در جلسات قرآنی را دارم و از سال 76 هم در برگزاری جلسات هفتگی قرآن کریم مشغول فعالیت هستم و 10 سال در دانشکده علوم قرآنی به تدریس صوت و لحن و 20 سال در دانشگاه فرهنگیان به معلمان قرآن آموزش داده‌ام.

انتهای پیام
captcha