کمک خیریه اسلامی بریتانیا به زلزله‌زدگان ترکیه
کد خبر: 4122607
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱

کمک خیریه اسلامی بریتانیا به زلزله‌زدگان ترکیه

سازمان خیریه امداد اسلامی بریتانیا به کمک زلزله زدگان ترکیه آمده و با سایر سازمان‌های امدادی ترکیه و کشورهای دیگر در این زمینه همکاری می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از MENAFN، به گفته یک داوطلب انگلیسی که بخشی از تیم امدادی سازمان امداد اسلامی (Islamic Relief) علی رغم شرایط سخت و چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، در کنار تمام تیم‌های امداد و نجات در جنوب ترکیه بی وقفه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله های ویرانگر هفته گذشته تلاش می‌کنند.

این داوطلب که با گروه امداد اسلامی مستقر در بریتانیاست، اظهار کرد که وضعیت کنونی بدترین چیزی بوده که تا به حال دیده است.

این سازمان 160 کارمند را برای کمک به عملیات جستجو و نجات اعزام کرده است. صلاح ابوالقاسم که 16 سال در سازمان امداد اسلامی فعالیت می‌کند، هم اکنون در کیلیس، یکی از 10 استانی که بیشترین آسیب را در زلزله های 7.7 و 7.6 ریشتری دیده، مشغول به کار است.

ابوالقاسم بیان کرد با وجود شرایط سخت و سرما و یخبندان زمستانی همه تیم‌های حاضر بی‌وقفه فعالیت و برخی از آنها 20، 21 و حتی 22 ساعت کار می‌کنند.

وی به آناتولی توضیح داد که تیم امدادی برای ارزیابی نیازهای خانواده هایی که به این مرکز پناهنده شده‌اند، کار می‌کند.

ابوالقاسم تأکید کرد: کمک‌ها همیشه براساس نیاز مردم است و در حال ارزیابی چگونگی کمک به خانواده ها در میان مدت و بلندمدت هستیم.

انتهای پیام
captcha