درهای باز مساجد بریتانیا به روی نیازمندان
کد خبر: 4123036
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

درهای باز مساجد بریتانیا به روی نیازمندان

مساجد بریتانیا در زمینه کمک به مردم آسیب دیده در خارج و داخل این کشور اقدامات مهمی انجام داده‌اند که شامل کمک‌های مالی و استفاده از فضای مسجد برای کمک به افراد نیازمند است.

به گزارش ایکنا به نقل از Islington Gazette، مسجد فینزبری پارک لندن بیش از 15 هزار پوند به خانواده‌های نیازمند زلزله ترکیه و سوریه جمع‌آوری کرد.

محمد کوزبار(Mohammed Kozbar)، مدیر این مسجد، گفت که از سرعت عمل جامعه محلی ایسیلگتون در جمع‌آوری این میزان کمک شگفت‌زده شده است.

وی گفت: این کمپین ادامه خواهد داشت و همین جا متوقف نخواهیم شد زیرا فاجعه عظیم است. باید تلاش و سهم خود را ادا کنیم. این پول چیزی را تغییر نمی‌دهد، اما حداقل تلاش خود را برای کمک کردن انجام می‌دهیم.

کوزبار اعلام کرد: جمع‌آوری کمک به جای اجناس بر کمک‌های مالی متمرکز است.

از سوی دیگر مسجد دیگری در بریتانیا تبدیل به پناهگاه برای افراد بی‌خانمان شد.

به گزارش Plymuth Herald، مرکز آموزش اسلامی شهر پلیموث علاوه بر کمک به زلزله‌زگان ترکیه و سوریه، درهای خود را  بر روی افراد نیازمند نیز باز کرده است.

ساختمان این مرکز آموزش اسلامی که به Piety  هم شهرت دارد، بیش از 10 سال پیش تأسیس شده و پیش‌تر مقر حزب کارگر پلیموث بود.

محمد مغنزی (Mohamed Muganzi) مدیر این مرکز گفت:  در حال حاضر، این مرکز پس از بحران وحشتناک زلزله ترکیه ـ سوریه به زلزله‌زدگان امدادرسانی کرده و می‌توان اقلامی را به این مرکز اهدا کرد. این مرکز برای کمک به ساکنانی که در بحران فعلی هزینه زندگی با مشکل روبه‌رو هستند هم پا پیش گذاشته است.

محمد می‌گوید: ما با سازمان HEAT Devon کار می‌کنیم تا به افرادی که مشکلات گرمایشی در منازل خود دارند کمک کنیم. بعضی از مردم تمام روز به اینجا می‌آیند تا اگر در خانه مشکل دارند، گرم بمانند.

این مرکز دوره‌های زبان انگلیسی و شهروندی، آموزش فناوری اطلاعات و آموزش آگاهی از اسلام، مشاوره، بازپروری مواد مخدر و حمایت از خانواده نیز برگزار می‌کند.

او می‌افزاید: درهای مرکز به روی همه باز است. ما معتقدیم که برای اینکه جامعه دور هم جمع شود و همدیگر را درک کند، بهتر است که با هم صحبت کرده و سؤال بپرسیم. اسلام دین صلح است. اگر کسی در هر دینی کار اشتباهی کرد، آن شخص را سرزنش کنید نه دین را. متأسفانه به نظر می‌رسد که رسانه‌ها نکات منفی را ارائه می‌کنند و نه نکات مثبت.

انتهای پیام
captcha