اعزام ۱۳ هزار دانشجو از آذربایجان‌شرقی به اردوی راهیان نور
کد خبر: 4123933
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

اعزام ۱۳ هزار دانشجو از آذربایجان‌شرقی به اردوی راهیان نور

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه براساس شورای سیاستگذاری راهیان نور، مقرر شده است ۱۰ درصد از دانشجویان استان به اردوی راهیان نور امسال اعزام شوند، گفت: با این حساب حداکثر ۱۳ هزار دانشجو از کل استان در این اردو شرکت خواهند کرد.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، سوم اسفندماه در نشست قرارگاه شهید علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت اهتمام تمامی دانشگاه‌ها برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر اردوهای راهیان نور، گفت: براساس شورای سیاستگذاری راهیان نور، مقرر شده ۱۰ درصد از دانشجویان استان به اردوی راهیان نور امسال اعزام شوند و با این حساب حداکثر ۱۳ هزار دانشجو از کل استان در این اردو شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مسئولان بسیج دانشجویی استان به‌صورت شبانه‌روزی برای برنامه‌ریزی این اردو در حال تلاش هستند، ما نیز موظفیم هر کمکی از دستمان بر‌می‌آید دریغ نکنیم و اگر قلباً اعتقاد داریم که این اردو تکلیفی از سوی رهبر معظم انقلاب است، دیگر نیازی به ابلاغیه و دستور نیست و همه‌ ما باید در برگزاری این اردو بسیج دانشجویی را یاری کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیرات فرهنگی اردوهای راهیان نور، حضور دانشجویان در این اردوی فرهنگی ـ اعتقادی را ضروری دانست و یادآور شد: دانشجویی که از مناطق عملیاتی که معطر به خون مطهر و پاک شهیدان است، بازدید می‌کند، هرگز مسیری را طی نخواهد کرد به شعار زن، زندگی، آزادی ختم شود. بدون تردید وقتی که یک دانشجو از نزدیک شاهد جانفشانی‌های شهدای اسلام می‌شود، متحول شده و در این مسیر ثابت قدم می‌شود.

نصراله‌زاده خطاب به رؤسای دانشگاه‌ حاضر در نشست گفت: از همه‌ شما می‌خواهم حساب راهیان نور را با سایر مشکلات و کمبودها جدا کرده و نگاه ویژه‌‌ای به این اردو داشته باشید. مشکلات مالی همیشه وجود داشته ولی تأمین منابع مالی اردوی راهیان نور جزو واجبات است. البته ما از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار داریم از سال آینده ردیفی را در بودجه مختص اردوی راهیان نور در نطر بگیرند تا در ایام برگزاری این اردو، دانشگاه‌هایی که مشکلات مالی دارند، تحت فشار قرار نگیرند.

سرهنگ پاسدار رامین نوید ناصر، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی نیز ضمن ارائه‌ گزارش در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام و جزئیات اردوی راهیان نور، مشکلات و چالش‌های پیش روی این اردو را مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha