استقبال کاربران از کمپین «در قدس افطار می‌کنیم» + فیلم
کد خبر: 4134457
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

استقبال کاربران از کمپین «در قدس افطار می‌کنیم» + فیلم

کمپینی با عنوان در قدس افطار خواهیم کرد با استقبال کاربران مجازی در کشورهای مختلف روبرو شده است. هدف از این کمپین اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی و حمایت از آرمان فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، فعالان فلسطینی و دیگر فعالان حامی  فلسطین در جهان اسلام، کمپینی مجازی را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند که در آن مسلمانان را به صرف افطار در صحن‌های مسجد الاقصی و سپس شرکت در نماز در داخل مسجد الاقصی دعوت می‌کند.

این کمپین به سرعت فراگیر شد و هزاران نفر سفره‌های افطار را با خود بردند و در داخل صحن مسجدالاقصی افطار کردند.

هشتگ ما در قدس روزه خود را افطار می‌کنیم در صدر فهرست هشتگ‌هایی قرار گرفت که به طور گسترده در سرزمین‌های فلسطینی و در بسیاری از کشورهای عربی پخش و منتشر شد. فعالان مجازی با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها خواستار حضور گسترده در این مکان مقدس و صرف افطاری در این مسجد شدند. 
این کمپین از چهارشنبه گذشته با حضور گسترده زنان و مردان در مسجدالاقصی با وجود موانع نیروهای اشغالگر، راه‌اندازی شده و آنها هر شب در این مکان مقدس افطار می‌کنند.
فعالان مجازی با پخش فیلم‌‌های روزه‌داران حاضر در مسجد الاقصی و تصاویر مادران شهدا و اسیران فلسطینی، ضرورت پاسخگویی رژیم صهیونیستی در برابر جنایات خود و افزایش حضور حامیان فلسطین در مسجد را در ماه مبارک خواستار شدند.
این فعالان همچنین کلیپی از سخنان یک فلسطینی پخش کردند که می‌گوید: از همه مردم می‌خواهم که برای نماز و عبادت به اینجا بیایند، چه در ماه رمضان یا غیر از آن. زیرا این وظیفه ما در همه حال است و حضور ما در اینجا حمایت از مسجدالاقصی است.
در کشورهای دیگر هم فعالان رسانه‌ای از این کمپین حمایت کردند. یکی از کاربران توییتر به نام محمود جوهر با انتشار کلیپی از کابل، پایتخت افغانستان، بنرهای عظیمی را در خیابان‌ها در حمایت از فلسطینی ها و مسجد الاقصی نشان می‌ دهد. او در توییتر نوشت: کمپین بین‌المللی، ما در قدس افطار می‌کنیم فعالیت خود را در کابل پایتخت افغانستان آغاز کرد؛ جایی که این بنرها در پایتخت نصب شده است.
صابر ابومریم، فعال توییتری از پاکستان عبارت ما در قدس افطار می‌کنیم را به زبان عربی روی شن‌های نزدیک ساحل نوشته و به زبان انگلیسی نوشته است: فعالان پاکستانی حامی فلسطین  در یکی از سواحل شهر کراچی.

از مصر، قطر، ترکیه، اردن، یمن، عراق، سوریه، لبنان و ایران تا فلسطین همه مسلمانان یک آرزو دارند که به‌زودی عملی خواهد شد. در همین راستا نماهنگی در فضای مجازی منتشر شده است. خواننده این اثر، محمد جعفر غندور و کارگردان، شریف غندور است که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید.

نماهنگ سنفطر فی القدس: در قدس افطار خواهیم کرد

 

انتهای پیام
captcha