رسانه فرانسوی: مقابله مکرون با نهادهای اسلامی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند
کد خبر: 4137143
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

رسانه فرانسوی: مقابله مکرون با نهادهای اسلامی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

وب سایت فرانسوی مدیا پارت طی تحقیقی نوشت که تشدید هجمه‌ها علیه مساجد در فرانسه و سیاست رسمی دولت مکرون در منحل کردن نهادهای اسلامی و عدم مقابله با اسلام‌هراسی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از وب سایت فرانسوی مدیاپارت، تحقیقات ویژه نشان می‌دهد که تعداد حملات ثبت و اعلام شده علیه مساجد در فرانسه از سال 2019 به ده‌ها مورد رسیده است.

این رسانه فرانسوی تأکید کرد که سیاست رسمی دولت فرانسه مبنی بر انحلال و به حاشیه راندن نهادهای رسمی اسلامی در این کشور وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند.

این وب‌سایت با تأکید بر اینکه تعداد اعلام شده هجمه‌ها علیه مساجد در فرانسه الزاماً اعداد بسیار پایین‌تر از تعداد واقعی هستند، گفت:  اطلاعات رسمی کاملی در این خصوص وجود ندارد و بسیاری از قربانیان هم تصمیم می‌گیرند آنچه را که برای آنها اتفاق می‌افتد، گزارش نکنند، علاوه بر این که قوه قضائیه فرانسه نیز برای رسیدگی به پرونده‌های تبعیض علیه مسلمانان در این کشور به طور کلی کوتاهی کرده است.

رسانه فرانسوی:مقابله مکرون با نهادهای اسلامی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند/آماده

این سایت به نقل از عبدالله زکری، رئیس دیده‌بان اسلام‌هراسی در شورای دینی اسلامی فرانسه، گفت که آنها از حملاتی که در معرض آن قرار می‌گیرند شکایت نمی‌کنند.

وی تأکید کرد که مثلاً در سال 2021 هدف حدود 70 مورد تهدید قرار گرفتند؛ اما ترجیح دادند این تهدیدها را گزارش نکنند، زیرا می‌دانند در این خصوص هر اقدامی کنند جز خستگی برای آنها نتیجه‌ای ندارد و در نهایت پرونده معلق باقی می‌ماند یا علیه فردی ناشناس تشکیل می‌شود که عاقبتی نخواهد داشت.

مدیا پارت نوشت: آنچه وضعیت را پیچیده می‌کند، اصرار سیاست رسمی فرانسه به‌ویژه پس از روی کار آمدن امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  برای حذف نهادهای رسمی اسلامی است که برای مستندسازی جنایات حمله به مسلمانان اقدام می‌کردند.

از جمله نهادهای اسلامی که طی سال‌های اخیر در فرانسه منحل شده‌اند، یکی انجمن ضد اسلام‌هراسی در فرانسه (Collectif contre l’islamophobie en France) در سال 2020 و نهاد هماهنگی علیه نژادپرستی و اسلام‌هراسی (la Coordination contre le racisme et l’islamophobie) در سال 2021 بوده، همچنین نقش شورای فرانسوی دینی اسلامی نیز توسط دولت فرانسه به حاشیه رانده شده است.

هجمه‌های بی‌وقفه

مدیا پارت به نقل از دو عضو پارلمان فرانسه یکی ایزابل فلورین از جنبش دموکراتیک و دیگری لودویک مندز از جنبش رنسانس گفته است که حملات به اماکن دینی مسلمانان در فرانسه از سال 2018 متوقف نشده است.

به نوشته این رسانه، تحقیقات بیان کرد که تجزیه و تحلیل اعداد و داده‌های مستند وجود رابطه نزدیک بین فراوانی حملات علیه مسلمانان و اماکن دینی اسلامی و کمپین‌های رسانه‌ای که علیه مسلمانان در رسانه‌های فرانسه به راه انداخته شده است، تأیید می‌کند، به‌ویژه پس از هر گونه حادثه جنایی که توسط یک مسلمان افراطی انجام شده باشد.

رسانه فرانسوی:مقابله مکرون با نهادهای اسلامی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند/آماده

مدیاپارت در پایان توضیح داد که جرالد درمانان، وزیر کشور فرانسه تنها با 12 مورد حمله به مسلمانان در این کشور تعامل داشته و آن هم در صفحه توئیتر او بوده است و تنها یک بار در خصوص این مسائل وارد عمل شده و آن هم پس از حمله به مرکز فرهنگی ابن رشد در شهر رن در 11 آوریل 2021 بوده است.

انتهای پیام
captcha