واکنش سازمان‌ها و نهادهای اسلامی به توهین وزیر کشور فرانسه به اسلام
کد خبر: 4143049
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

واکنش سازمان‌ها و نهادهای اسلامی به توهین وزیر کشور فرانسه به اسلام

تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای اسلامی با صدور بیانیه‌ای به اظهارات اخیر وزیر کشور فرانسه نسبت به اسلام و مسلمانان اهل سنت واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری ترکیه، تعدادی از مؤسسات و انجمن‌های علمای مسلمان به سخنان جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه که با حمله و توهین به اسلام، آن را «تروریسم تهدیدکننده فرانسه و اروپا» توصیف کرد، پاسخ داده و این اظهارات را سخنانی ناشیانه با هدف تحریف و بدنام کردن اسلام دانستند.

این نهادها در بیانیه‌ای تأکید کردند: این لحن تحریک‌آمیز نه برای وزیر کشور فرانسه و نه برای مقامات دولت کنونی موضوع جدیدی نیست بلکه اقدامی هدفمند است که با رویکردی عامدانه و غیرمنصفانه قصد توهین به دین اسلام را دارد.

در این بیانیه آمده است: آنچه در این اظهارات اخیر تازگی دارد، هدف قرار دادن اهل سنت با تحریف و افترا است، درحالی که اکثریت مسلمانان جهان را اهل سنت تشکیل می‌دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وزیر کشور فرانسه با این اظهارات تهاجمی و تحریک‌آمیز که نام اسلام و عموم مسلمانان را با تروریسم پیوند می‌زند، نگرش متعصب، افق تنگ سیاسی، پیشینه اجتماعی سیاه و تاریک خود را بیان می‌کند.

در این بیانیه هشدار داده شده است که تلاش برای منزوی کردن مسلمانان از بقیه جامعه فرانسه و برخوردهای دوگانه، با هدف ایجاد موانع روانی به منظور جلوگیری از آشنایی بین ادیان مختلف با اسلام است.

در این بیانیه تأکید شده است که علمای مسلمان و مؤسسات اسلامی که این بیانیه را امضا کرده‌اند به طور قاطعانه اظهارات وزیر کشور فرانسه درخصوص ارتباط بین اسلام با تروریسم و یا مسلمانان اهل سنت با تروریسم را رد می‌کنند.

علمای مسلمان نخبگان سیاسی فرانسه را به کنار گذاشتن خودبرتربینی فرهنگی در برخورد با مسلمانان و احترام به دین مبین اسلام و اعتقادات و ارزش‌های آن دعوت و تأکید کردند: حضور اسلام در فرانسه، حضوری مشروع و ماندگار است. هرچند که برخی در گذشته استعماری مانده‌اند و به دنبال فتنه‌انگیزی و دامن زدن به برخورد بین ادیان و تمدن‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha