شهید مطهری در حوزه علوم انسانی برای ما چراغ راه است
کد خبر: 4137313
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

شهید مطهری در حوزه علوم انسانی برای ما چراغ راه است

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه شهید مطهری در حوزه علوم انسانی برای ما چراغ راه است، گفت: باید آثار او را تفسیر کنیم و با شرایط روز مطابقت دهیم تا در زندگی روزمره و ابعاد مختلف جامعه جاری شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 9 اردیبهشت‌ماه، در آئین تجلیل از اساتید برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حضور اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و پژوهش‌های کاربردی آنان را فلسفه وجودی همه امکانات نظام سلامت دانست و گفت: آذربایجان‌شرقی و تبریز به عنوان قطب پزشکی منطقه شمال غرب باید نقش‌ برجسته خود را در منطقه و خدمات فرامنطقه‌ای نشان دهد و تحقق آن نیز در سایه تلاش اساتید و دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی ممکن است.

وی تصریح کرد: ما نیز به عنوان خدمتگزار مردم تمام تلاش خود را برای توسعه و بالندگی روزافزون مجموعه نظام سلامت به کار می‌گیریم و معتقدیم که اشکال‌ها و کاستی‌های نظام سلامت استان با انتقاد سازنده و دلسوزانه قابل رفع است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتخارآفرینی تاریخی نظام سلامت در دوران شیوع کرونا، گفت: نظام سلامت در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه شاخص‌ها پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده و به جایی رسیده که امروز دیگر دست نیاز به کشورهای دیگر دراز نمی‌کند که مصداق عینی آن را در بحران کرونا شاهد بودیم.

وی افزود: در شرایطی که در دوره شیوع کرونا کشورهای غربی از دادن واکسن به ما خودداری می‌کردند، واکسن‌های مود نیاز کشور توسط دانشمندان جوان ایرانی تولید شد و دولت نیز از هر جا که توانست واکسن وارد کرد.

خرم، همچنین با بیان اینکه امروز در حوزه علوم انسانی دچار مشکل هستیم و ریشه بسیاری از مشکلات فنی نیز به علوم انسانی برمی‌گردد، افزود: با اینکه تمدن اسلامی در حوزه علوم انسانی دستاوردها و آثار ارزشمندی دارد، اما امروز نیازمند کارهای جدید و جدی در این حوزه هستیم که آثار شهید مطهری می‌تواند یکی از منابع مهم و مرثر در این حوزه باشد.

وی افزود: شهید مطهری در حوزه علوم انسانی برای ما چراغ راه است؛ باید آثار او را تفسیر کنیم و با شرایط روز مطابقت دهیم تا در زندگی روزمره و ابعاد مختلف جامعه جاری شود.

انتهای پیام
captcha