شوراها حلقه رابط مردم و حاکمیت هستند
کد خبر: 4137602
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

شوراها حلقه رابط مردم و حاکمیت هستند

استاندار آذربایجان شرقی، شوراها را حلقه رابط و واسط میان مردم و حاکمیت برشمرد و با اشاره به نقش اثرگذار شوراها در رفع مشکلات، گفت: شوراها باید نقش امانت‌داری و از بین بردن روابط ناسالم و سفارشی داشته باشند که این امر مستلزم ارتباط دائمی اعضای شوراها با مردم به عنوان انتخاب‌کنندگان خود است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه، در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را حلقه رابط و واسط میان مردم و حاکمیت برشمرد و با اشاره به نقش اثرگذار شوراها در رفع مشکلات، گفت: شوراها باید نقش امانت‌داری و از بین بردن روابط ناسالم و سفارشی داشته باشند که این امر مستلزم ارتباط دائمی اعضای شوراها با مردم به عنوان انتخاب‌کنندگان خود است.

وی شوراهای اسلامی را دارای پشتوانه مکتبی و قانونی دانست و افزود: تعیین الگوی حکومت ما مبتنی بر رأی مردم بوده و بعد از پیروزی انقلاب هم همه انتخاب‌ها بر مبنای رأی مردم انجام شده است.

خرم، با بیان اینکه امروز جایگاه شوراها برای همه قابل قبول شده و باید عملکردها و دستاوردها و نقاط قوت و ضعف نهاد شوراها تبیین شود، افزود: تفاهم و همدلی اولین شرط موفقیت شوراهای اسلامی است، زیرا به تجربه اثبات شده که تفرقه عامل ناکامی است.

استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر شناخت کامل اعضای شوراها از مسائل و‌ مشکلات مردم، گفت: ورود اعضای شورا به منازعات سیاسی و جناحی آسیب‌زاست و آن‌ها را از وظیفه قانونی خود دور می‌کند.

وی همچنین بر توجه جدی شوراها به عدالت در توزیع خدمات به‌ویژه در مناطق شهری و روستایی کم‌برخوردار، گفت: توجه به این نکته توسط شوراها یکی از عوامل اعتلای مناطق شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه اعضای شوراها باید متناسب با سطح مشکلات شهرها و روستاها تصمیم‌گیری کنند، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در مدیریت استان، ضرورت دقت در انتخاب شهرداران و دهیاران است و جلوگیری از ورود نیروی انسانی غیرلازم و غیرمتخصص به شهرداری‌هاست.

خرّم، دخالت در امور مربوط به شهرداری توسط اعضای شوراها را سم مهلک و برای مردم، غیرقابل قبول دانست و گفت: ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم باید اولویت اعضای شوراهای اسلامی باشد که تحقق آن نیازمند رفع تبعیض و رعایت عدالت در توزیع خدمات و امکانات با نظارت اعضای شوراست.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان به اختصاص منابع قابل توجه از سوی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، گفت: منابع عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن پنج برابر افزایش یافت و تلاش می‌کنیم تا قبل از سفر دوم رئیس جمهور، طرح‌های نیمه تمام سال‌های قبل را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام
captcha