اصحاب رسانه به ایجاد فضای بانشاط و انسجام در جامعه کمک کنند
کد خبر: 4139337
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد:

اصحاب رسانه به ایجاد فضای بانشاط و انسجام در جامعه کمک کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در همایش رسانه، چالش‌ها و فرصت‌ها گفت: انتقاد با سیاه‌نمایی تفاوت دارد و اهالی رسانه استان وظیفه دارند در مقابل مغرضان رسانه‌ای جبهه‌گیری کنند و به ایجاد فضای شادابی و نشاط و انسجام در جامعه کمک کنند.

فضای بانشاط و انسجام در جامعهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ۱۷ اردیبهشت در همایش رسانه، چالش‌ها و فرصت‌ها که با هدف تعالی بخشی، امیدآفرینی و وفاق در سالن بیضای اردبیلی برگزار شد، افزود: بمباران رسانه‌ای با حمایت‌های مالی هنگفت علیه ملت و کشور انجام می‌شود و اهالی منصف رسانه می‌توانند به دور از سیاه نمایی انتقادات خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: مغرضان برای حفط منافع خود سیاه نمایی می‌کنند و انسان‌های شرافتمند رسانه‌ای از تزریق ناامیدی در جامعه خودداری می‌کنند.

رجبی از اهالی رسانه استان خواست در انتشار اخبار شرط انصاف را رعایت کنند و از دایره اخلاق خارج نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن تاکید بر اینکه نقد منصفانه در جامعه کارساز است، اظهار کرد: متاسفانه عقده‌گشایی و تخریب توسط تعدادی محدود در فضای مجازی استان وجود دارد که از ساحت رسانه استان اردبیل به دور است.

رجبی تصریح کرد: ناامیدی و یاس که توسط برخی افراد در فضای رسانه‌ای جامعه رقم زده می‌شود، بدبینی و سستی عقاید دینی را بدنبال دارد.

این مقام مسئول حوزه فرهنگ استان اردبیل بیان کرد: وظیفه رسانه و اهالی و اصحاب آن کمک به ایجاد فضای شادابی و نشاط و انسجام در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در این مراسم که با هدف تجلیل از مقام آوران جشنواره منطقه‌ای شمال غرب کشور و قدردانی از پیشکسوتان رسانه استان برگزار شد گفت: در اسرع وقت پیگیر مشکلات حوزه مطبوعات و رسانه استان خواهیم بود و قدم به قدم برای ارتقاء و بهبود فضای رسانه‌ای استان کمک خواهیم کرد.

رجبی افزود: این جلسات هم افزایی در نوبت‌های بعدی با حضور مسئولان ارشد استان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه خانه مطبوعات استان باید رونق و دارای کارکرد باشد، اظهار کرد: ارتقای فضای رسانه استان در گرو فعالیت و اقدامات خانه مطبوعات می‌باشد.

رجبی خانه مطبوعات استان اردبیل را ظرفیت صنفی بزرگ برای اهالی مطبوعات و رسانه استان برشمرد و گفت: در دوره جدید انتخابات خانه مطبوعات احیای آن را از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در پایان صحبت‌های خود ضمن اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را خانه خود بدانند، تصریح کرد: این اداره کل به دور از سلایق و گرایش‌های سیاسی برای اعتلای رسانه استان با اهالی رسانه همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha