جهاد تبیین امتداد راهیان نور و دفاع مقدس است
کد خبر: 4140031
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه:

جهاد تبیین امتداد راهیان نور و دفاع مقدس است

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شهدا اگر در عصر کنونی حضور داشتند، حتماً به‌جای گرفتن اسلحه، جهاد تبیین را در دستان خود می‌گرفتند، گفت: چراکه جهاد تبیین امتداد راهیان نور و دفاع مقدس است و ما در دنیای امروزمان باید به‌دنبال آزادکردن خرمشهرهای پیش‌روی خود باشیم.

عظیم ابراهیم پور، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، عظیم ابراهیم پور، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 20 اردیبهشت‌ماه، در آیین اختتامیه‌ بیست‌وهشتمین دوره‌ اردوی کاروان راهیان نور دانشگاه تبریز، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری اردوهای راهیان نور این نیست که به یاد شهدا گریه کنیم بلکه هدف ما جمع‌آوری توشه‌ یک ساله‌ زندگی است و زائران هر سال توشه‌ همان سال را با خود جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز معادلات جهان در حال تغییر به نفع انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: کشورهایی همچون چین و روسیه به ما وابسته هستند نه اینکه ما وابسته‌ آنها باشیم. امروز همه کشورهای دنیا می‌دانند که اگر از ایران حمایت نکنند، در پیچ تاریخ جا خواهند ماند. لذا ما باید یاد بگیریم پیام انقلاب اسلامی را به درستی بیان کنیم و در این مسیر ما نیازمند واژه‌های نو و جدیدی هستیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا اگر در عصر کنونی حضور داشتند، حتماً به‌جای گرفتن اسلحه، جهاد تبیین را در دستان خود می‌گرفتند، گفت: چراکه جهاد تبیین امتداد راهیان نور و دفاع مقدس است و ما در دنیای امروزمان باید به دنبال آزادکردن خرمشهرهای پیش‌روی خود باشیم. اکنون خرمشهر ما اقتصاد، نظام خانواده، آموزش‌و‌پرورش و ... است.

محمدراوند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به برنامه‌های کاروان راهیان نور گفت: یکی از اهداف ما از سفر راهیان نور، الهام گرفتن از سیره‌ شهدا و ادامه دادن راه آنها است و بسیج دانشجویی در نظر دارد با اجرای برنامه‌های متنوع در طول سال مختص زائران راهیان نور امسال، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارد.

وی ادامه داد: امسال در کاروان راهیان نور حدود 100 خادم حضور داشتند که از یک ماه قبل از آغاز سفر، فعالیت‌های خود را شروع کرده بودند و در طول این سفر معنوی نیز زحمات بسیاری متقبل شدن تا تمامی اولویت‌های زائران را در طول سفر رعایت کردند.

راوند در پایان گفت: زائران امسال می‌توانند به‌عنوان خادم در اردوی راهیان نور سال آینده حضور داشته باشند و ما امید داریم تعداد زائران دو برابر شود.

گفتنی است، تجلیل از خادمین اردوی‌ راهیان نور، مداحی، پخش نماهنگ راهیان نور و خاطره گویی توسط یادگاران دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این آیین بود.

انتهای پیام
captcha