اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند سند پایین دستی است
کد خبر: 4140382
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
استاندار آذربایجان شرقی:

اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند سند پایین دستی است

استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول که همواره مورد نظر مقام معظم رهبری است، بر تربیت انسان تراز با هویت اسلامی و ایرانی تاکید دارد و این سند برای اجرایی شدن به سند پایین دستی طرح اقدام نیاز دارد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 22 اردیبهشت‌ماه، درنشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیران و روسای نواحی و مناطق آذربایجان شرقی گفت: همه اولین‌های شهر تبریز از جنس علم و اخلاق و هنر هستند و این سابقه علمی را امیدواریم در نسل‌های آینده پایدار کنیم تا آیندگان نیز به پیشینیان خود افتخار کنند.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، پرچم اتحاد و پیروزی ایران در دست تبریزی‌ها است و روایت ایران بدون روایت‌های تبریز ناقص است؛ در دولت سیزدهم علی‌رغم فراز و نشیب‌ها در آموزش و پرورش سعی کردیم طوری حرکت کنیم که مشکلات آموزش و پرورش مشهود نباشد و در این راستا شورای آموزش و پرورش را از اصلی ترین ارکان خود قرار داده ایم.

خرم، ادامه داد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف چه در مسائل خیرین و چه در ساخت و ساز و حوزه‌های تحت پوشش مشهود است. لازم به ذکر است که معتمدین سرمایه‌های بزرگی در استان هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نرخ سواد آموزی استان گفت: در آذربایجان‌شرقی نرخ سواد آموزی از نرخ متوسط کشوری پایین است. ما در استان ۸۵ درصد تحت پوشش داریم که کمبود جزئی آن از دلایلی مثل مرزی بودن بعضی شهرها است.

خرم افزود: بیش از ۳۸۰ مدرسه کانکسی داریم و مدارس سنگی و قدیمی از موضوعات مشکل آور در استان هستند که باید حل شوند و در این راستا قصد ما برچیدن مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز تا پایان سال ۱۴۰۲ است که کاری بزرگ و جهادی است.

وی ادامه داد: در منطقه مرزی آذربایجان به دلیل قرابت با آذربایجان و نخجوان و قفقاز جنوبی با مشکلاتی روبرو هستیم که در این راستا باید تثبیت و افزایش جمعیت و اصلاح وضعیت عمرانی مردم را در نظر داشته باشیم چرا که آسیب پذیر هستیم.

خرم در پایان با تاکید بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول که همواره مورد نظر مقام معظم رهبری است، بر تربیت انسان تراز با هویت اسلامی و ایرانی تاکید دارد و این سند برای اجرایی شدن به سند پایین دستی طرح اقدام نیاز دارد که اگر برایش پیش بینی نکنیم، این سند اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha