توسعه‌ و پیشرفت به‌دنبال همکاری اتفاق می‌افتد
کد خبر: 4142368
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

توسعه‌ و پیشرفت به‌دنبال همکاری اتفاق می‌افتد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: خوشبختانه اکنون فرهنگ برقراری ارتباط بین نهادهای مختلف با هدف توسعه و پیشرفت کشور جا افتاده است و تمام نهادها به این باور رسیده‌اند که باهم کار کردن بهتر از جزیره‌ای کار کردن است و توسعه و پیشرفت در چنین فضایی رقم می‌خورد.

دانشگاه تبریز، شهرداری تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 31 اردیبهشت‌ماه، در نشست مشترک با شهردار تبریز، اظهار کرد: خوشبختانه اکنون فرهنگ برقراری ارتباط بین نهادهای مختلف با هدف توسعه و پیشرفت کشور جا افتاده است و تمام نهادها به این باور رسیده‌اند که باهم کار کردن بهتر از جزیره‌ای کار کردن است و توسعه و پیشرفت در چنین فضایی رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: بسیار خرسند هستیم که در دوره‌ کنونی یک شهردار متخصص، قوی و کاربلد مدیریت شهری را برعهده دارد و دانشگاه تبریز نیز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی در رشته‌ها و زمینه‌های مختلفی جایگاه خاصی دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود. چراکه دانشگاه تبریز متعلق به یک شخص خاصی نبوده و ما در راه توسعه و پیشرفت کشور، استان و شهر خود با تمام وجود برای برگزاری این همایش کمک خواهیم کرد.

نصراله‌زاده همچنین حمایت از دانشگاه‌ها را عاملی برای پیشرفت کلانشهرها مطرح کرد و افزود: در حال حاضر یکی از محورهای اصلی وزارت علوم و مجموعه‌ آموزش عالی کشور، مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها است چراکه اگر یک دانشگاه نتواند در توسعه و پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم قدم بردارد، دانشگاه محسوب نمی‌شود و ما علاوه بر همکاری کامل با شهرداری کلانشهر تبریز در برگزاری همایش سرمایه‌گذاری، آمادگی خود را برای ایجاد دفتر همکاری‌های مشترک بین دانشگاه تبریز و شهرداری کلانشهر تبریز اعلام می‎کنیم.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، نیز در این نشست، با تأکید بر ضرورت استفاده‌ دانشگاه تبریز و شهرداری از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای توسعه‌ شهری و رضایت مردم، اظهار کرد: اهمیت همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز بر هیچکس پوشیده نیست و اولین برکت این همایش از بین بردن رکود دیدگاهی و رکود عملکردی به‌وجود آمده در سال‌های اخیر است و برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز منجر از بین رفتن این نگرش شده و ناکارآمد نشان دادن نهادهای مختلف در امر سرمایه‌گذاری را از بین می‎برد که البته برای تغییر این نگاه جسارت لازم است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری یکی از حوزه‌های مهمی است که نیاز به صف شکنی دارد و اگر به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، دقت کنیم خواهیم دید که شعار سال 1402 برخلاف سال‌های قبل یک شعار کمی است و خروجی کارها در تمامی حوزه‌ها باید براساس کمیت باشد که این موضوع مسئولیت همه‌ ما را سنگین‌تر می‌کند.

هوشیار، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تبریز، اظهار کرد: بزرگترین مزیت این همایش، آغاز به کار آن براساس کار علمی است و اینکه یک همایش مهم سرمایه‌گذاری ابتدا توسط یک نهاد علمی همچون دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، نشان دهنده‌ بالابودن سطح کیفی این همایش است و شروع  بسیار خوبی ‌می‌تواند داشته باشد.

شهردار تبریز ادامه داد: از دانشگاه تبریز می‌خواهیم از تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود در برگزاری این همایش استفاده کند و با وجود اینکه تنها چند ماه به برگزاری همایش فرصت باقی‌ است، اما با شناختی که از اساتید دانشگاه تبریز داریم و تخصصی که این عزیزان دارند، مطمئن هستیم در این فرصت اندک چند ماهه، بهترین عملکرد ممکن را از خود برجای خواهند گذاشت.

وی در خاتمه بر تداوم همکاری‌های شهرداری و دانشگاه تبریز تأکید کرد و افزود: بهتر است یک تیم مشترک تشکیل یافته و نماینده‌ هر دو طرف نیز مشخص شود و با برگزاری جلسات بتوانیم موضوعات و همکاری‌های مشترک بین شهرداری و دانشگاه تبریز را بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری وابسته به مسائل علمی است، گفت: تا زمانی که قبول نکنیم اقتصاد یک علم است، مشکلات اقتصادی نیز پابرجا باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: قطعاً اگر دانشگاه تبریز در کنار ما باشد و در برگزاری این همایش ما را همراهی کند، شاهد روند روبه رشدی خواهیم بود که نتایج مطلوبی را نیز در پی دارد.

علی نوای باغبان، نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز با بیان اینکه کار از روی اعتقاد وتعهد، مهم‌ترین وجهه‌ مدیریت شهری تبریز است، گفت: توانمندی دانشگاه و ظرفیت‌های مدیریت شهری می‌تواند معجزه کند و در این فرصت اندک بهترین نتیجه‎‌ی ممکن را رقم بزند و شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز از تمامی ظرفیت‌های خود برای برگزاری هرچه بهتر این همایش استفاده خواهد کرد.

وی گفت: عزم شورای اسلامی کلانشهر تبریز در برداشتن گام‌های عملی در بحث سرمایه‌‌گذای جزم است و ما آماده‌ی دریافت هر پیشنهادی که نیازمند تصویب درشورا و تخصیص اعتبار است، هستیم.

انتهای پیام
captcha